به گزارش افکارنیوز سرهنگ پور رضا قلي در گفت و گو با ایسنا با بيان اينكه در دوازدهم شهريور ماه سال جاري پروندهاي در مورد آدمربايي پسر بچه هشت ساله به نام مجتبي تبعه افغانستان براي رسيدگي به پليس آگاهي ارجاع داده شد گفت: در بررسيها مشخص شد كه پدر مجتبي يكي از تجار معروف در زمينه پشم است و ربايندگان در تماسهاي تلفني مكرر مبلغ ۲۵۰ ميليون تومان را براي آزادي اين فرد درخواست كردهاند.

وی با بیان اینکه با مشخص‌شدن انگیزه ربایندگان که باج‌خواهی از پدر فردربوده شده بود تحقیقات آغاز شد گفت: بررسی‌ها درباره تماس‌های برقرار شده با پدر مجتبی نشان داد که تمامی تماس‌های تلفنی برای مذاکره برای دریافت باج، از باجه‌های تلفن کارتی در نقاط مختلف شهر و حاشیه شهر است.

رییس پلیس آگاهی کرمان با بیان اینکه در حالی تحقیقات کارآگاهان برای یافتن سرنخی از ربایندگان ادامه داشت که پنج تیم موتورسوار و خودرویی در مناطقی که احتمال برقراری تماس ربایندگان با خانواده مجتبی وجود داشت مستقر شده بودند، ‌گفت: سرانجام در حالی که یکی از ربایندگان در حین مذاکره تلفنی با خانواده مجتبی از یک کیوسک تلفن کارتی بود، دو تیم از کارآگاهان محل تماس را شناسایی و فردی را در حین مذاکره با تلفن شناسایی کردند.

وی با بیان اینکه این فرد به محض مشاهده ماموران بدون قطع تلفن از کیوسک خارج و با یک دستگاه موتورسیکلت متواری شد گفت: پس از تعقیب و گریز این فرد ۲۰ ساله که رضا نام داشت نهایتا توسط یکی از ماموران در اقدامی شجاعانه دستگیر و مشخص شد این افغان مقیم کرمان به عنوان یکی از اعضای گروه ربایندگان وظیفه مذاکره با خانواده گروگان را بر عهده داشته است.

رییس پلیس آگاهی کرمان افزود: مامور نیز که در حین دستگیری متهم دچار آسیب‌دیدگی از ناحیه پا شده بود در بیمارستان بستری شد.

پوررضاقلی با بیان اینکه پس از دستگیری متهم در تحقیقات انجام شده، این فرد اقرار کرد که مجتبی نزد همدستان افغان‌اش که همگی مقیم ایران بودند در منزلی نگهداری می‌شود گفت: تیم‌های عملیاتی به محل مورد نظر اعزام شدند اما مشخص شد دقایقی قبل و به علت تاخیر فرد دستگیر شده آدم‌ربایان محل نگهداری را ترک کردند اما فردی افغان به نام «غفور» ۲۱ ساله در منزل دستگیر شد.

رییس پلیس آگاهی کرمان با بیان اینکه اقدامات گسترده کارآگاهان برای دستگیری مابقی آدم‌ربایان و رهایی‌گروگان ادامه داشت تا اینکه ماموران دریافتند که سایر متهمان که فرد ربوده شده نزد آنان نگهداری می‌شود با اطلاع از عملیات پلیس به کلی متواری شده‌اند گفت: سرانجام در سیزدهم شهریور ماه فرد ربوده شده توسط سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت در مقابل حسینه رها که با تماس تلفنی خانواده این فرد مراتب به پلیس اطلاع داده شد.

وي با بيان اينكه در ادامه اين تحقيقات رضا به صراحت به ارتكاب آدمربايي با همدستي دو افغان با هويت معلوم و با انگيزه باجخواهي اقرار كرد گفت: اقدامات لازم براي دستگيري همدستان افغان وي در دستور كار قرار دارد.