به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، سرهنگ صادق نامور با بیان این که پانزدهم شهریور ماه پرونده‌ای تحت عنوان «قتل» یک زن به کارآگاهان پلیس آگاهی اعلام شد، گفت: پس از ارجاع این پرونده، تحقیقات کارآگاهان برای شناسایی عامل یا عاملان قتل آغاز و ابتدا تحقیق از خانواده مقتول انجام شد.

وی افزود: یکی از دختران مقتول در اظهارات خود گفت که خانه را برای اجاره به بنگاه سپرده بودیم و روزی که مادرم به قتل رسید، در حال خروج از منزل، فردی با حضور مقابل منزل عنوان کرد که از سوی بنگاه معرفی شده در خانه را برای او باز کردم و گفتم مادرم بالا تنهاست و می‌تواند منزل را به او نشان دهد و از خانه خارج شدم.

دختر مقتول در ادامه گفت: عصر همان روز هنگام بازگشت به خانه هر چه در زدم کسی جوابگو نبود تا این که سرانجام از روی دیوار به خانه رفته و در را باز کردم و مادرم را دیدم و متوجه شدم طلاهای او نیز پس از قتل به سرقت رفته است.

رئیس پلیس آگاهی خراسان شمالی افزود: با اظهارات دختر مقتول، ماموران به بنگاه‌هایی که مقتول خانه را برای اجاره به آنها سپرده بود، رفتند که نهایتا بنگاهی که متهم به قتل را فرستاده بود، شناسایی شد. در تحقیق مشخص شد، متهم اقدام به ارائه شماره تلفنی به صاحب بنگاه کرده که ماموران با بررسی آن دریافتند این شماره متعلق به زنی ساکن گرگان است. با پیگیری موضوع ردپای متهم در شهر بجنورد به دست آمد.

نامور اضافه کرد: در تحقیقات، کارآگاهان فردی به نام «حیدر» را در منزلش شناسایی کردند و با حضور در منزل این فرد متوجه شدند پسری جوان قصد فرار از روی دیوار را دارد که بلافاصله دستگیر و مشخص شد این پسر جوان که «رضا» نام دارد، فرزند حیدر بوده که ابتدا هرگونه ارتباط با این قتل را انکار می‌کرد، اما در مواجهه حضوری با دختر مقتول و همچنین صاحب بنگاه، این فرد به عنوان متهم به قتل شناسایی شد.

رئیس‌پلیس آگاهی خراسان شمالی افزود: رضا در تحقیقات سرانجام لب به اعتراف گشود و گفت: برای اجاره منزل، نشانی را از بنگاه گرفته و به خانه مقتول رفتم، طلاهای زیادی که همراه صاحبخانه بود مرا وسوسه کرد و با چاقویی که داشتم از پشت چند ضربه به او زدم و وی را به قتل رساندم و شش النگو و یک انگشترش را سرقت کردم.

نامور افزود: در ادامه با بازسازي صحنه قتل، طلاهاي مسروقه نيز در منزل متهم كشف شد.