به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، در مورد خبر دستگیری سارق طلاهای کودکان، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت به عنف طلا و جواهرات دختر کم سن و سال موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تحقیقات برای شناسایی و دستگیری عاملان این سرقت‌ها ادامه داشت، گفت: در پی اظهارات یکی از شاهدان که کودکی ۸ ساله بود، تحقیقات کارآگاهان وارد مرحله جدیدی شد، چرا که این کودک اطلاعات دقیق در مورد وضعیت ظاهری، علائم و مشخصه‌های سارقان در ذهن داشت و با انجام چهره‌نگاری مشخص شد که سارقان احتمالا سابقه‌دار نبوده‌اند.

بیجاری با بیان اینکه کارآگاهان در تحقیقات دریافتند که خانم و آقایی برای فروختن یک عدد النگوی بریده‌شده به یکی از طلافروشی‌های سطح شهر مراجعه کردند، گفت: در بررسی‌های به عمل آمده از طلافروشی تصویر این افراد استخراج و زنی ۲۷ ساله به نام «زهره» مورد شناسایی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تصویر این زن در مقایسه با تصویر چهره‌نگاری شده بیش از ۸۵ درصد شباهت داشت، گفت: با دستور قضایی این زن دستگیر اما وی در ابتدا منکر هر گونه جرم شد، اما این فرد در مواجهه حضوری با شاهد لب به اعتراف گشود و به همدستی شوهرش اعتراف کرد.

وی افزود: مالخر طلاهای مسروقه نیز شناسایی و پرونده به همراه متهمان در اختیار مقام قضایی قرار گرفت.

رييس پليس آگاهي خراسانجنوبي با بيان اينكه استفاده زيورآلات براي اطفال مخصوصا دختربچهها موجب وسوسه مجرمان براي ارتكاب سرقت ميشود، گفت: ممكن است استفاده زيورآلات براي كودكان اتفاقات ناگواري همچون ربايش و ... را به همراه داشته باشد.