به گزارش افکارنیوزسرهنگ علی احمدی‌ تبار در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح این خبر گفت: در پی وصول یک فقره پرونده به همراه متهمی به نام «فرخ» به اتهام جعل کارت پایان خدمت از سوی پلیس راهنمایی و راهنمایی فرماندهی انتظامی کردستان، مراتب به صورت ویژه در دستور کار اداره مبارزه با جعل کلاهبرداری پلیس آگاهی کردستان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه کارآگاهان در بازجویی از «فرخ» دریافتند که وی به علت نرفتن به خدمت سربازی پس از ارائه مدارک و پرداخت شش میلیون تومان وجه نقد به شخصی به نام «امیر» کارت پایان خدمت جعلی دریافت کرده است، گفت: در ادامه رسیدگی به این تحقیقات، «امیر» شناسایی و دستگیر شد.

رییس پلیس آگاهی کردستان با بیان اینکه «امیر» نیز در تحقیقات به بزه انتسابی معترف شد، گفت: وی در اظهارات خود عنوان کرد که دو فقره کارت پایان‌خدمت جعلی برای خود و «فرخ» در ازای پرداخت هشت میلیون تومان وجه نقد از فردی به نام «مصطفی» خریداری کرده است.

احمدی‌‌تبار با بیان اینکه با راهنمایی‌‌های متهم «مصطفی» نیز در اقدام غافلگیرانه دستگیر شد، گفت: این متهم در مراحل اولیه سعی در کتمان واقعیت داشت، اما در بازجویی‌ها و ارائه اسناد و مدارک مستدل، این فرد به بزه خود معترف و عنوان کرد که به عنوان واسطه و رابط متقاضیان و فردی به نام «فرهاد» که ساکن استان کرمانشاه است، فعالیت می‌کرده است.

وی افزود: متهم در بازجویی‌های خود عنوان کرد که افراد متقاضی را شناسایی و از آنان مدارک و پول را دریافت می‌کرده و به «فرهاد» تحویل می‌داده است که «فرهاد» نیز پس از آماده‌کردن کارت‌ها با شماره‌ تلفنی آنان را در کرمانشاه تحویل صاحبانشان داده است و در این راستا نیز مبلغی را به عنوان حق دلال به من تحویل می‌داد.

رییس پلیس آگاهی کردستان با بیان اینکه شش متهم به هویت‌های «سعدی»، «عطا»، «امید» و «امیر» شناسایی و دستگیر شدند، گفت: از آنان تعداد شش فقره کارت پایان خدمت جعلی به همراه پنج فقره گذرنامه که با کارت‌های جعلی اخذ شده بود، کشف و ضبط شد و همچنین با دستور مرجع قضایی نسبت به ابطال گذرنامه‌ها از سوی اداره گذرنامه اقدام شد.

احمديتبار در پايان افزود: متهمان به همراه پرونده متشكله در اختيار دادسرا قرار گرفتند.