به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس این انفجار حوالی ساعت ۱۰:۱۸ دقیقه صبح امروز حین حفاری شرکت آب و فاضلاب، نشت گاز از لوله باعثانفجار و تخریب دو باب مغازه شد.

دبیر ستاد حوادثغیر مترقبه سلماس اظهار داشت بر اثر این انفجار ۵ نفر به شدت مجروح شدند که این مصدومان به بیمارستان خاتم الانبیا سلماس منتقل شدند.

عارف خدرلو افزود: با حضور به موقع آتش‌نشانی در محل حادثه از گسترش آتش سوزی به اماکن همجوار و همچنین انفجارهای بعدی جلوگیری به عمل آمد.

وی با اظهار به اینکه یک مغازه طلافروشی، یک مغازه لوازم خانگی و یک مغازه پارچه‌فروشی آسیب دیده است، ادامه داد: میزان خسارت وارده بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان برآورد شده است.

به گفته علی جباری، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سلماس بر اثر این انفجار ۵ نفر مجروح و مصدوم شدند که بر اثر شدت جراحت ۲ نفر از این مجروحان به بیمارستان‌های ارومیه و یک نفر نیز با رضایت شخصی به یکی از بیمارستان‌های تبریز منتقل شد.

جباری اضافه کرد: شدت جراحت و سوختگی این ۳ نفر به ترتیب ۲۵-۴۵ و ۶۵ درصد می‌باشد و به غیر از این سه نفر، یک نفر نیز به صورت جزئی و یک نفر دیگر از ناحیه سر مصدوم شده بود که در محل بیمارستان خاتم الانبیا بستری شدند.

به گزارش فارس فرماندار شهرستان سلماس به همراه مسئولان مربوطه با حضور به موقع در محل حادثه، دستورات لازم در خصوص پیگیری علت حادثه را صادر کرد.

وی همچنین با حضور در محل بیمارستان خاتم الانبیای سلماس از مصدومان این حادثه عیادت کرد.