به گزارش افکارنیوز، مهتاب کرامتی سفیر حسن نیت یونیسف در ایران در ارتباط با برگزاری جشن کودک به مهر گفت: من به همراه یونیسف اوایل تیرماه امسال با سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مرکز هنرهای نمایشی، سازمان میراثفرهنگی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و تئاترشهر رایزنی‌های خود را برای برگزاری جشن کودک آغاز کرد.

این بازیگر سینما گفت: شعار امسال ما برای روز جهانی کودک " به همه بگوییم کودکان زندگی را متفاوت از ما بزرگترها تجربه می‌کنند؛ نیازهای ویژه آنها را فراموش نکنیم " است. وی تاکید کرد: برهمین اساس این مراسم از ۱۴ مهرماه در تهران آغاز شده است و سه روز ادامه خواهد یافت. روز گذشته ۱۴ مهرماه این مراسم در پارک دانشجو افتتاح شد و خوشبختانه با استقبال بسیار خوبی نیز روبرو شده‌است.

کرامتی ادامه داد: این برنامه امروز ۱۵ مهرماه نیز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۹ در پارک دانشجو ادامه دارد و اختتامیه نیز روز ۱۶ مهرماه همزمان با روز جهانی کودک در خانه هنرمندان از ساعت ۱۵ آغاز خواهد شد.

وی در خصوص برنامه‌های این جشن سه روزه گفت: تئاتر عروسکی، نمایش فیلم، کنسرت کودکان، گروه کر کودکان، گریم ماسک، داستان‌گویی و بازی‌های فکری برای کودکان، عروسک‌سازی، معرفی فرهنگ‌نامه کودک و نوجوان و… از برنامه‌های این جشن است. همچنین در یک غرفه کمک‌های مردمی برای بچه آذربایجان جمع‌آوری می‌شود.

این بازیگر سینما افزود: همچنین با حمایت سازمان میراثفرهنگی، تمامی موزه‌های کل کشور در تاریخ جمعه ۱۴ و ۲۱ مهرماه به صورت رایگان میزبان خانواده‌ها به همراه فرزندانشان هستند. همچنین در این هفته کاخ موزه گلستان نیز برای بازیدد عموم رایگان است.

کرامتی در پایان عنوان کرد: من هم اکنون برای بازی در فیلم "فرزند چهارم" در سفر هستم. دوست داشتم امسال هم در کنار کودکان سرزمینم باشم اما امیدوارم این برنامه برای آنها جذاب و مفرح باشد.