به گزارش افکارنیوزبه نقل از جام‌جم، دهم مرداد امسال مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مشهد در استان خراسان رضوی تماس گرفت و از کشف جسد مردی میانسال درون یک خودروی پراید در حاشیه کانال آب منتهی به بلوار پیروزی ۷۲ این شهر خبر داد.

در پی این تماس و بررسی‌های کارآگاهان جنایی مشخص شد چند ساعت از زمان مرگ مقتول می‌گذرد.

بنابراین، با گزارش موضوع به شاکر، بازپرس کشیک ویژه قتل مشهد، جسد به پزشکی قانونی منتقل شد.

در مرحله بعدی، کارآگاهان جنایی تحقیقات برای مشخص شدن هویت مقتول را آغاز کردند تا این‌که چند روز بعد خانواده‌ای با حضور در مرکز پلیس، گم شدن مرد خانواده را اطلاع دادند.

در تحقیق از آنها معلوم شد، پدر خانواده که مسافربر است، چند روز پیش از خانه بیرون رفته و تاکنون بازنگشته و گوشی تلفن همراهش نیز خاموش است.

ماموران با اطلاعاتی که از این خانواده به‌دست آوردند، متوجه شدند تصویر مرد گمشده با جسدی که پلیس یافته، مطابقت دارد. در مرحله بعدی، خانواده مرد گمشده با حضور در پزشکی قانونی و دیدن جسد، هویت وی را تائید کردند.

با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات پلیس جنایی برای دستگیری عامل جنایت و رازگشایی از این حادثه آغاز شد.

در حالی که تحقیقات ادامه داشت، اوایل مهر امسال خانواده مقتول با حضور در پلیس آگاهی اطلاعات جدیدی را در اختیار ماموران قرار دادند و گفتند فردی با گوشی تلفن همراه مقتول برای آنها و تعدادی از اقوامشان پیامک‌های مرموز ارسال کرده است.

کارآگاهان که احتمال می‌دادند، فرد ارسال‌کننده پیامک‌ها همان عامل جنایت است، به تعقیب وی پرداختند و سرانجام او را چند روز پیش دستگیر کردند.

متهم به قتل با انتقال به پلیس آگاهی مشهد اعتراف کرد به انگیزه پرداخت نکردن کرایه، با مرد راننده درگیر شده و او را خفه کرده است.

در پی اعتراف متهم، وی با قرار قانونی روانه زندان شد تا این‌که روز گذشته عامل جنایت از زندان به محل حادثه در بلوار پیروزی ۷۲ در مشهد منتقل شد و در حضور بازپرس شاکر و کارآگاهان جنایی، صحنه حادثه را بازسازی کرد.

متهم به قتل در ارتباط با انگیزه‌اش به بازپرس گفت: شامگاه نهم مرداد امسال سوار خودروی پرایدی شدم که مسافر دیگری هم داشت. در میانه راه از راننده خواستم به دلیل این‌که وسایل به همراه دارم، مسافر دیگری در صندلی عقب سوار نکند و من ۱۸۰۰ تومان به عنوان کرایه می‌پردازم.

متهم اضافه کرد: در میانه راه از راننده خواستم مرا به منطقه شهرستانی ببرد که قبول کرد و در ادامه مسیر بر سر کرایه با یکدیگر درگیر شده پس از خفه کردن او متواری شدم.

بنا بر اين گزارش، متهم به قتل پس از بازسازي صحنه قتل روانه زندان شد.