به گزارش افکارنیوزبه نقل از مهر: عضو هیئت مدیره انجمن دندانپزشکان ایران از رونمایی اولین ایمپلنت ساخت داخل خبر داد و گفت: در حال حاضر بازار ایمپلنت در کشور در اختیار محصولات خارجی است.

دکتر علی تاجرنیا روز سه شنبه در حاشیه برگزاری نخستین کنگره بین المللی زیبایی و ایمپلنت ICOI در منطقه خاورمیانه در مرکز نمایشگاههای بین المللی تهران، گفت: در حوزه درمانهای دندانپزشکی و ایمپلنت، بسیاری از شهروندان کشورهای همسایه و فراتر از منطقه و ایرانیان خارج از کشور به ایران می آیند که نشان دهنده سطح بالای دندانپزشکی و ارزان بودن این خدمات در کشورمان است.

دبیر اجرایی نخستین کنگره بین المللی زیبایی و ایمپلنت ICOI در منطقه خاورمیانه از ایمپلنت به عنوان یک علم نسبتا جوان در کشورمان نام برد و افزود: در حوزه درمانهای ایمپلنت هنوز توانمندیهای لازم را پیدا نکرده ایم.

تاجرنیا در عین حال از رونمایی اولین ایمپلنت ساخت ایران مطابق با استانداردهای جهانی خبر داد و گفت: این محصول تا پایان امسال رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر یکی از مشکلات و معضلات ما این است که ایمپلنت را یک درمان لوکس می دانیم در حالی که نگاهمان باید نسبت به ایمپلنت عوض شود. زیرا مشکلاتی که از ناحیه خرابی دندانها متوجه سلامت فرد است، می تواند عوارض ناگواری به همراه داشته باشد.

تاجرنیا از اختلال در تکلم، زیبایی، مسائل روان شناختی و… به عنوان برخی مشکلات ناشی از خراب بودن دندانها نام برد و افزود: متاسفانه نوسانات ارزی طی ماههای گذشته باعثشده تا هزینه تمام شده خدمات درمانی ایمپلنت به شدت افزایش یابد و مردم نتوانند از این درمان استفاده کنند.

وی با انتقاد از بیمه ها در پوشش ندادن خدمات دندانپزشکی، گفت: پوشش بیمه ای در حوزه دندانپزشکی بسیار ضعیف است و اگر این نگاه عوض نشود، ممکن است این خدمات از سبد خانوار حذف شود.

دبیر اجرایی نخستین کنگره بین المللی زیبایی و ایمپلنت ICOI در منطقه خاورمیانه با اظهار تاسف از نبود دنداپزشک در راس وزارت بهداشت، افزود: دولت بایستی شرایط ایجاد کند که هزینه درمان ایمپلنت کمتر شود و همه بتوانند از این خدمت دندانپزشکی استفاده کنند.

وی با اشاره به گلایه دندانپزشکان از بالا بودن هزینه های خدمات دندانپزشکی در کشور، گفت: امیدواریم خانم وزیر به قولش در مورد بیمه خدمات دندانپزشکی و ارتودنسی که ۴ سال پیش وعده آن را داد، عمل کند.

تاجرنیا با عنوان این مطلب که هزینه های مواد و تجهیزات دندانپزشکی به دنبال بازار متلاطم ارز در کشور بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش یافته است، افزود: این افزایش قیمت حتی در موارد مصرفی مثل دستکش، ماسک و... نیز مشاهده می شود.