فیلم لحظه شهادت حضرت عباس(ع) + فیلم

به گزارش افکارنیوزبه نقل از باشگاه خبرنگاران، داوود میرباقری در واکنش به انتشار صحنه‌های مربوط به شهادت حضرت عباس(ع) از سریال " مختارنامه " در فضای مجازی تأکید کرد: به‌عنوان صاحب معنوی اثر نسبت به این جریان معترضم.

در زمان پخش سریال مختارنامه شایعات فراوانی مبنی بر نمایش یا عدم نمایش چهره آن حضرت مطرح می‌شد. عده‌ای معتقد بودند که تنها نمایش چهره چهارده معصوم دارای حرمت است و این حرمت شامل نمایش چهره حضرت عباس نخواهد شد. موافقان این تفکر به سابقه نمایش چهره‌های مذهبی اشاره می‌کردند.

پیش از آن نیز در سریال‌ها و فیلم‌های ساخته شده در صدا‌و‌سیما چهره شخصیت‌های بزرگی چون حضرت مریم‌(س)، حضرت عیسی(ع)، حضرت یوسف و یعقوب پیامبر(ع) در تلویزیون به نمایش گذاشته شده بود، اما هرچه به زمان پخش صحنه‌های مربوط به حضور حضرت ابوالفضل نزدیک‌تر می‌شدیم، بر شدت نظرات مخالف افزوده می‌شد تا آنکه چند تن از مراجع تقلید مخالفت صریح خود را با این قضیه اعلام کردند و قضیه نمایش آن سکانس‌ها به کل منتفی شد.
اما اکنون صحنه شهادت حضرت عباس که از نسخه‌ای به غیر از نسخه نهایی سریال استخراج شده است، بر روی اینترنت قرار گرفته است.
با توجه به اینکه انتشار این صحنه‌ها با دهه اول ماه محرم مصادف گشته با استقبال کاربران اینترنت روبه‌رو شده به خصوص نمایش چگونگی شهادت آن حضرت که جزو حزن انگیز‌ترین وقایع روز عاشورا به شمار می‌رود.

لینک فیلم