کشف ۶هزار متر کانال آبی قاچاق کالا

به گزارشافکارنیوزبه نقل از ایلنا، جانشین فرماندهی مرزبانی ناجا گفت: قاچاقچیان کانال هایی در دریا ایجاد می کنند که برای حمل راحت تر کالا است تا از چشم مرزبانان پنهان بماند و خوشبختانه این کانال‌ها کشف شد.

سردار گراوند جانشین فرماندهی مرزبانی ناجا اظهار داشت: ۶هزار متر کانال آبی قاچاق کالا در مرزهای آبی جنوب کشف شد.

وی گفت: این کانال ها برای قاچاق کالا مورد استفاده قاچاقچیان قرار می گیرد که طی چندین عملیات‌ شناسایی، مرزبانان دریایی ما توانستند آن را کشف و مسیر ورود کالای قاچاق را مسدود کنند.

گراوند تصریح کرد: کانال هایی که قاچاقچیان در دریا ایجاد می کنند برای حمل راحت تر کالا است تا از چشم مرزبانان پنهان بماند که خوشبختانه این کانال کشف شد.

وی در ادامه گفت: مجموعا در آبان ماه امسال با انهدام چند باند بزرگ قاچاق، از ورود بیش از ۱۰۶هزار محموله انواع کالاهای ممنوعه و بیش از هزار و ۱۵۰ محموله انواع کالاهای ضد فرهنگی به کشور جلوگیری شد.

وی ادامه داد: مرزداران کشور طی این مدت با استفاده از تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی از ورود تعدادی از اتباع کشورهای بیگانه به حریم امنیتی مرز کشورمان مطلع شده و در عملیات‌های منسجم و غافلگیرانه بیش از دو هزار ۳۰۰ نفر از این افراد را دستگیر و بیش از ۲۸ هزار نفر دیگر را از نقطه صفر مرزی طرد کردند.

وی همچنین گفت: در ارومیه نیز ماموران ما توانستند ۶۴۱ دستگاه ماهواره را شناسایی و كشف كنند كه این اقدام در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی صورت گرفته است.