به گزارش افکارنیوزبه نقل از جام‌جم، چندی پیش مردی با حضور در اداره پلیس آگاهی غرب استان تهران علیه سه مرد به اتهام زورگیری و سرقت اموالش شکایت کرد.

شاکی گفت: در یکی از میادین شهریار سوار یک خودروی پراید شدم تا به خانه‌ام در تهران بروم. راننده پس از طی مسافتی به سمت بیابان حرکت کرد و دو سرنشین دیگر خودرو در حالی که چاقو و افشانه در دست داشتند، مرا تهدید کردند.

شاکی اضافه کرد: دزدها ابتدا گوشی تلفن همراه و پول‌هایم را گرفتند. سپس کتکم زده و با توقف در حاشیه یک جاده منتهی به بیابان، کارت اعتباری بانکی‌ و رمز آن را از من گرفتند.

سرقت میلیونی دزدها از عابربانک مالباخته


شاکی یادآور شد: وقتی خودروی سارقان مقابل یک دستگاه خودپرداز توقف کرد، یکی از آنها در حالی که چاقویی را روی شکمم قرار داده بود، مرا مقابل دستگاه خودپرداز برد و پس از بررسی موجودی حسابم، دویست هزار تومان آن را برداشت و شش میلیون و دویست هزار تومان بقیه را به چند حساب بانکی دیگر واریز کرد. متهمان دوباره مرا سوار خودرو کرده پس از طی مسافتی مرا از خودروی در حال حرکت به بیرون انداختند و متواری شدند.

در پی این شکایت، با چهره‌نگاری رایانه‌ای از متهمان فراری، ‌ ماموران در استعلام از بانک متوجه شدند دزدها پول‌های سرقت شده را به چند کارت اعتباری جعلی و مسروقه واریز و ساعاتی بعد آن را از مناطق مختلف شهریار و حومه آن برداشت کرده‌اند.

جستجو برای دستگیری متهمان ادامه داشت تا این‌که چند روز بعد مرد دیگری با حضور در مرکز پلیس، شکایت مشابهی را علیه سارقان مطرح کرد.

مامورهای قلابی آدم ربا بودند

این شاکی گفت: در محله اندیشه منتظر تاکسی بودم که یک خودروی پراید مقابلم توقف کرد و دو مرد قوی هیکل از آن پیاده شدند. آنها با ادعای این‌که پلیس هستند، خواستند مرا به مرکز پلیس منتقل کنند و وقتی از این افراد کارت شناسایی درخواست کردم، مرا بشدت کتک زده و به زور سوار خودرو کردند.

شاکی اضافه کرد: ماموران قلابی در حالی که با مشت بر سر و صورتم می‌کوبیدند، گوشی تلفن همراه و مدارک هویتی‌ام را به همراه کارت اعتباری بانکی‌ام سرقت کردند. در ادامه یکی از آنها با گرفتن رمز کارتم، موجودی حسابم را که سه میلیون تومان بود، به حساب دیگری واریز کرد و سپس مرا کنار جاده رها کردند. پس از چند ساعت به کمک یک راننده عبوری به مرکز درمانی انتقال و نجات یافتم.

در این مرحله با چهره‌نگاری رایانه‌ای از ماموران قلابی و بررسی این تصاویر و متهمانی که پلیس در تعقیبشان بود معلوم شد، تصاویر با هم مطابقت دارد و متهمان در هر دو دزدی خشن نقش داشتند.

در حالی که جستجوی پلیس برای دستگیری آنها ادامه داشت، افراد دیگری هم با حضور در مرکز پلیس شکایت‌های مشابهی ارائه کردند. در بررسی پرونده‌ها معلوم شد، همه آنها در دام اعضای یک باند گرفتار شده و سه نفر از این پنج دزد فراری، در اکثر سرقت‌ها حضور داشته‌اند.

ماموران در تلاش برای دستگیری سارقان فراری بودند تا این‌که روز‌های پایانی هفته گذشته در یکی از محله‌های شهریار متوجه خودروی پرایدی شدند که قصد توقف کنار یک مرد رهگذر را دارد.

ماموران وقتی راننده را زیرنظر گرفتند، متوجه شدند او شباهت زیادی به یکی از اعضای باند فراری دارد که پلیس در تعقیب آنها است. به این ترتیب راننده را دستگیر کردند.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی شهریار ادعا کرد به اشتباه دستگیر شده است.

در مرحله بعدی، شاکیان در مواجهه حضوری با متهم وی را یکی از دزدهای خشن معرفی کردند.

مارمولک، مهره کلیدی باند بود
در این مرحله متهم اعتراف کرد با همدستی چهار نفر دیگر یک باند دزدی را تشکیل داده و یکی از مهره‌های کلیدی باند مجید نام دارد که به «مارمولک» معروف است و همچنان با همدستی دیگر اعضای باند در حال دزدی‌های مقرون به آزار است.

در پی اعتراف این متهم، جستجوی گسترده پلیس برای دستگیری مهره کلیدی باند و دیگر همدستان فراری‌اش ادامه یافت تا سرانجام دو روز پیش مجید «مارمولک» و یکی از همدستانش در یکی از محله‌های شهریار در حالی که قصد داشتند به زور از فرد دیگری سرقت کنند دستگیر شدند.

متهمان با انتقال به پلیس آگاهی شهریار در مواجهه حضوری با دیگر عضو باند به دزدی‌های سریالی اعتراف کردند.

اعتراف پلیس‌های قلابی
مارمولک سارق در تشریح نحوه دزدی‌هایشان گفت: من و همدستانم چند ماه است گروهی را تشکیل داده و با خودروهای مسروقه به بهانه جا به جایی مسافر از شهریار، اندیشه و حومه آن به تهران، اموال مسافران را سرقت و آنها را در بیابان رها می‌کردیم. در برخی از دزدی​ها نیز با جعل عنوان پلیس مسافرانی را که در خیابان منتظر تاکسی بودند به بهانه این‌که شما مشکوک به نظر می‌رسد و باید برای تحقیقات به مرکز پلیس بیایید ربوده و به شیوه‌ای مشابه پول و اموالشان را می‌دزدیدیم.

در پی اعتراف این متهم، همدست دیگرش هم گفته‌های وی را تائید کرد.

در حالی که تحقیقات از این سه متهم برای رازگشایی از دیگر ابعاد پرونده‌شان ادامه داشت، زنی با حضور در پلیس آگاهی علیه چهار مرد به اتهام ربودن و سرقت طلا و پول‌هایش شکایت کرد.

زنی در دام دزدهای خشن
این زن گفت: شب حادثه برای رفتن به خانه‌ام سوار یک خودروی پراید شدم که سه مرد مسافر در صندلی عقب نشسته بودند. در میانه راه راننده تغییر مسیر داد و سه مسافر با چاقو مرا تهدید و پول و طلاهایم را سرقت کردند و پس از رها کردن من در نزدیکی یک بوستان، متواری شدند.

این زن شاکی در مواجهه حضوری با متهمان، آنها را شناسایی و دزدهای اموالش معرفی کرد.

بنابراين گزارش، متهمان با قرار قانوني روانه زندان شدند. تحقيقات تكميلي از آنها براي مشخص شدن ديگر جرايمشان، كشف اموال دزدي و دستگيري دو عضو فراري باند ادامه دارد.