«من مادر هستم» چطور پروانه نمایش گرفت؟

به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، نماینده شورای پروانه نمایش در اصلاحات فیلم «من مادر هستم» گفت: آنچه که اکنون روی پرده رفته کاملا منطبق بر اصلاحاتی است که شورا به صاحبان فیلم ابلاغ کرده بود، تنها مشکل فیلم کنونی تغییر نام آن است که اکنون هم تهیه‌کننده و هم کارگردان به این مساله اذعان دارند.

سیدضیاءالدین دری با اشاره به روند طرح فیلم «من مادر هستم» در شورای پروانه نمایش بیان کرد: من جزو یکی از افرادی هستم که در جلسات شورای پروانه نمایش با دعوت دوستان حضور پیدا می‌کنم و در پرونده «من مادر هستم» هم به نماینده شورا برای گفت‌وگو با صاحبان فیلم درباره اصلاحات لازم، تعیین شدم.

دری با بیان اینکه به هر حال از کسی مثل فریدون جیرانی انتظار نمی‌رود که فیلمی صرفا سرگرمی بسازد، بیان کرد: در هر صورت فیلمی که ایشان برای دریافت پروانه نمایش ارائه داده بودند یک فیلم اجتماعی حاوی نکات اخلاقی و تحلیل‌هایی در مسائل ضد ارزشی موجود در جامعه بود و علاوه بر محتوای فیلم، جایگاه ایشان هم به عنوان یک فیلمساز پخته حساسیت‌ها را درباره «من مادر هستم» بیشتر می‌کرد.

عضو شورای پروانه نمایش ادامه داد: وقتی فیلم به شورا آمد، حدود دو ساعت و نیم درباره آن صحبت کردیم و در انتها صورت جلسه‌ای از نظرات آماده و به تهیه‌کننده ابلاغ شد.

تهیه‌کننده «من مادر هستم» وقتی اصلاحات متعدد فیلم را دید با توجه به پیشینه و تجربه‌اش درخواست کرد که با یکی از اعضای شورا به عنوان نماینده برای موارد اصلاحیه مرتبط باشد تا بتوانند درباره حد و حدود اصلاحات گفت‌وگو کند و چون در آن زمان برخلاف برخی از دوستان جو‌سازی و جنجال نکرده بودند، طبیعی بود که ما هم به این درخواست‌شان پاسخ مثبت دادیم چون هدف‌مان اذیت کردن نیست.