دستگیری سارقی که ازحساب دخترعمویش قرض میداد

به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا،سرهنگ نوراللهی در تشریح این خبر گفت: در اوایل دی ماه سال جاری فردی با مراجعه به پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی غرب استان تهران عنوان کرد که فردی با ربودن کارت عابربانک وی، اقدام به برداشت سه میلیون تومان پول از حساب وی کرده است.

وی افزود: این فرد در اظهارات خود عنوان کرد که کارت عابربانک وی به سرقت رفته و در پی آن، سارق یا سارقان احتمالی از طریق دستگاه‌های ATM، POS و … اقدام به برداشت سه میلیون تومان وجه نقد از حساب وی کردند.

نوراللهی با بیان اینکه در پی شکایت این فرد مبنی بر برداشت غیرمجاز سه میلیون تومان از حساب بانکی‌اش، کارآگاهان تحقیقات خود را برای شناسایی سارق یا سارقان احتمالی آغاز کردند، گفت: در این راستا کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم سایبری این پلیس، پیگیری‌های تخصصی خود را انجام داده و با استعلامات انجام شده و بررسی‌های فنی، نهایتا متهم را مورد شناسایی قرار دادند.

رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی ویژه غرب استان‌تهران با بیان اینکه این متهم ۲۶ ساله به نام «محسن» رابطه خانوادگی با شاکی پرونده داشت، گفت: در بررسی‌ها مشخص شد که متهم پسرعموی همسر شاکی بود.

نوراللهی با بیان اینکه ابتدا متهم منکر هر گونه سرقت از حساب فامیل خود می‌شد، گفت: اما هنگامی که این فرد با شواهد و مستندات علمی و تصویری مواجه شد، نهایتا به بزه انتسابی معترف شد و اعلام کرد که در فرصت مناسب کارت را از منزل شاکی سرقت کرده و با کمک دوستان خود، ضمن رمزگشایی اقدام به برداشت وجوه و انجام خرید کرده، اما با توجه به محدودیت‌های برداشت پول از طریق دستگاه‌های خودپرداز، به ناچار از طریق اینترنت، نسبت به انتقال وجه به حساب بانکی دوستان خود اقدام کرده بود و به آنان قرض می‌داد که این مسئله موجب گرفتارشدن این فرد شد.

وی افزود: در این راستا با هماهنگیهای قضایی، متهم به مدت۲۴ ساعت تحت نظر قرار گرفت و پس از تکمیل تحقیقات به همراه پرونده تشکیل شده در اختیار مقام قضایی قرار گرفت