به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، ماموران کلانتری ولنجک با شکایت تعدادی از شهروندان در جریان فعالیت قاچاچقچی مواد مخدر در شمال تهران قرار گرفتند. با بررسی های بیشتر مشخص شد فردی به نام کریم تبعه افغانستان معروف به کریم افغانی با پرسه زدن در محلات شمال شهر اقدام به فروش مواد مخدر می کند. در ادامه ماموران موفق شدند شماره پلاک خودروی متهم را به دست اورده و او را روز گذشته هنگام پرسه شناسایی و دستگیر کنند.

با دستگیری متهم از خودرویش مقادیر مواد مخدر کشف شد. با انتقال متهم به کلانتری او اعتراف کرد مواد مخدر را از جنوب کشور تهیه می کرده است. پرونده این فرد هم اکنون در اختیار پایگاه یکم پلیس مبارزه با مواد مخدر است.

دستگیری سارقان زورگیری که دست و پای طعمه هایشان را می بستند

ماموران کلانتری ۱۵۳ شهرک ولیعصر در جریان وقوع سرقت خودرو و زورگیری در محدوده آذری و میدان ازادی قرار گرفتند. در تحقیقات بیشتر مشخص شد سه پسر جوان با یک خودرو سواری شهروندان را سوار کرده و سپس اقدام به زورگیری از آنها می کنند. پس از به دست امدن سرو نخ های بیشتر از فعالیت اعضای این باندها ماموران موفق شدند سوم بهمن سرکرده این باند را به نام سعید دستگیر کنند. سعید در بازجویی ها گفت: با تهیه یک چاقو ابتدا به عناون مسافر سوار خودروهای سواری می شدیم و با زورگیری خودرو را سرقت می کردیم. البته با همین خودرو به بهانه مسافرکشی از افراد به عنوان مسافر زورگیری می کردیم.

با اعترافات متهم ردیف اول، ماموران محمد متهم ردیف دوم را نیز در مخفیگاهش شناسایی و دستگیر کردند که او در بازجویی ها مدعی شد علی دیگر همدستشان نیز در سرقت ها و زورگیری ها حضور داشته است.

در ادامه ماموران مخفیگاه عضو سوم باند را در منطقه پاسگاه نعمت آباد زیر نظر گرفتن تا اینکه او را با حکم قضایی ساعت ۷ صبح هشتم بهمن دستگیر کردند. عضو سوم باند نیز مدعی شد طعمه های خود را به عنوان مسافر سوار می کردیم و با بستن دست و پایشان از آنها زورگیری می کردیم. پس از زورگیری نیز آنها را در محله ای خلوت رها می کردیم. با اعترافات متهم انها در اختیار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفتند.

پیمان دانگی بازهم دستگیرشد

ماموران پایگاه چهارم پلیس امنیت با شکایت اهالی تهرانپارس در جریان شرارت های پسر جوانی به نام پیمان معروف به دانگی قرار گرفتند. با انجام تحقیقات مشخص شد این فرد سابقه دار بوده و چندی قبل پس از طی کردن دوران حبس از زندان ازاد اما همچنان به شرارت های خود ادامه می دهد. با شناسایی مخفیگاهها و پاتوق های این فرد ماموران موفق شدند این شرور را با کمک یگان امداد تهران به اتهامشرارت، درگیری، حمل سلاح سرد، ایجاد رعب و وحشت در میان شهروندان و اخلال در نظم عمومی، بازداشت کنند.

دستگیری سارقی که با موتور آپاچی کیف قاپی می کرد

سارقی که با موتور آپاچی زرد رنگ کیف قاپی می کرد شناسایی و دستگیر شد. این فرد با پرسه زدن در منطقه ابوسعید از شهروندان کیف قاپی می کرد که پس از مدتی ماموران با شناسایی او هنگام خرید با کارت سرقتی توسط دوربین مدار بسته یک فروشگاه موفق شدند هویت او به نام بهروز را شناسایی کنند. همزمان با ارجاع پرونده به دایره تجسس کلانتری ابوسعید و محاصره محل زندگی متهم، او قصد فرار داشت که از سوی ماموران دستگیر و موتور اپاچی زرد رنگش نیز توقیف شد.

با انتقال متهم به کلانتری او به جرم اعتراف و همدستش به نام محمد را نیز معرفی کرد که در بررسی های بیشتر مشخص شد او به اتهام کیف قاپی هفته گذشته توسط ماموران پلیس آگاهی دستگیر شده است.

شلیک به زورگیر سابقه دار پشت چراغ قرمز

هشتم بهمن ماموران کلانتری تهرانسر در جریان گشت زنی در محدوده خیابان گلها به یک دستگله خودرو تیبا مظنون شدند و به او دستور ایست دادند اما راننده خودرو با دیدن ماموران اقدام به فرار کرد. پس از اینکه راننده تیبا پشت چراغ قرمز گرفتار شد قصد داشت با رها کردن خودرو متواری شود که ماموران با شلیک به سمت ساعد دست این فرد توانستند او را دستگیر کنند. در بررسی سوابق فرد دستگیر شده مشخص شد جواد دارای سوابق زورگیری در غرب تهران است و تحت تعقیب دادسرای امور جنایی است.
گفتنی است متهم دستگیر شده با کمک اورژانس برای مداوا به بیمارستان منتقل شد.