انهدام یک باند قاچاق انسان

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، جعفری اظهار داشت: به دنبال مفقود شدن یک دختر جوان در این شهرستان، اقدامات قضایی و انتظامی برای پیدا کردن گمشده آغاز شد.

وی ادامه داد: با توجه به وقوع قتل‌های مکرر در شهریور ماه سال جاری در این شهر، خانواده این دختر جوان گمان می‌کردند که فرزندشان در این ماجرا کشته شده است.

جعفری گفت: با صدور دستور قضایی و دریافت لیست تماس‌های صورت گرفته از سوی فرد مفقود شده، مشخص شد وی با یکی از اتباع خارجی در این شهر ارتباط تلفنی برقرار کرده و اقدام به فرار با وی کرده است.

وی ادامه داد: تلاش برای شناسایی تبعه خارجی ادامه یافت تا این که مشخص شد وی با همدستی افراد دیگری در مرز ترکیه، اقدام به قاچاق انسان به کشورهای اروپایی می‌کنند.

جعفری گفت: پس از صدور نیابت قضایی و تلاش مأموران نیروی انتظامی، هشت نفر در شهرستان نقده آذربایجان دستگیر شدند.

رئیس دادگاه عمومی بخش شاوور اظهار داشت: به گفته دستگیرشدگان، این باند بیش از ۷۰ نفر را از این طریق از کشور خارج کرده است.

جعفری با بیان این که دختر ربوده شده با تلاش پلیس به کانون خانواده بازگشته است، گفت: دستگیرشدگان در دادگاه شاوور مورد محاکمه قرار گرفتند.

وی اعلام کرد: متهم ردیف اول به ۱۰ سال و متهمان ردیف دوم و سوم به تحمل هشت سال حبس تعزیری محکوم شدند. همچنین باتوجه به شواهد و مدارک موجود، برای پنج نفر دیگر از دستگیرشدگان حکم برائت صادر شد.

جعفری هشدار داد: خانوادهها نظارت بیشتری بر ارتباطات فرزندان خود داشته باشند و جوانان نیز مراقب باشند تا در دام فریبکاران گرفتار نشوند