افکارنیوز

_ سید جلال ملکی افزود: حوالی ظهر جمعه وقوع یک فقره آتش‌سوزی در یک کارخانه در شرق تهران گزارش شد که به دلیل گستردگی آن چند ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند.

وی با اشاره به این که این این آتش‌سوزی پس از ساعت‌ها تلاش ماموران اطفا شد تصریح کرد: در این حادثه ۲ تن از ماموران آتش‌نشانی مصدوم شدند و آتش‌نشانان پس از اطفای حریق و ورود به کارخانه، با جسد سوخته یک کارگر رو به رو شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران به حادثه ریزش دیواره محل یک گودبرداری در شمال پایتخت و محبوس شدن یک کارگر در زیرآوار حدود ظهر جمعه اشاره کرد و گفت: متاسفانه علی‌رغم تلاش آتش‌نشانان کارگر افغانی ۲۷ ساله در این حادثه جان سپرد.

وی در تشریح جزئیات این حادثه گفت: وقوع حادثه ریزش‌آوار در ساعت ۱۱:۵۲ به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد و به دنبال آن آتش‌نشانان دو ایستگاه ۳۶ و ۶ به همراه گروه نجات از سوی ستادفرماندهی به محل حادثه واقع در انتهای دارآباد، مقابل مسجد اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران ادامه داد: ‌ آتش‌نشانان پس از حضور در محل متوجه شدند که دیواره محل گودبرداری ساختمان در حال ساخت که ۳ طبقه آن نیز ساخته شده بود، به علت نامعلومی ریزش کرد و یکی از کارگران نیز در این محل محبوس شده است.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانان اقدامات خود برای یافتن کارگر را آغاز کرده‌اند، اظهارکرد: متاسفانه علی‌رغم ساعت‌ها تلاش کارگر افغانی محبوس شده در زیر آوار خارج شد اما بررسی‌های کارشناسان اورژانس حاضر در محل مرگ وی را تایید کردند.

به گفته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران سایر کارگران مشغول به کار در این پروژه ساختمانی به محض احساس خطر از محل فرار کرده‌ و جان خود را نجات داده‌اند.

وی مساحت این زمین را حدود ۸۰۰ مترمربع اعلام کرد و گفت: پس از اتمام عملیات تحقیقات کارشناسان برای بررسی اصولی یا غیراصولی بودن محل گودبرداری آغاز خواهد شد.

به گفته ملکی این عملیات نیز حدود ساعت ۱۵:۴۵ پایان یافت.

وی خاطرنشان کرد: جزئیات بیشتر هر دو این حوادث متعاقبا اعلام میشود.