افکار -

مجموعه نوروزی «پایتخت۲» مدتی پیش در شیرگاه یکی از شهرهای شمالی کشورمان کلید خورد و پس از پایان تصویربرداری این بخش‌ها، گروه سازنده برای ادامه تصویر به تهران آمدند.





بنا بر این گزارش، سیروس مقدم و گروهش در تهران به لوکیشن‌هایی نظیر خانه سالمندان خواهند رفت و در ادامه نیز به جنوب کشور و قشم خواهند رفت.

سری دوم مجموعه پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه‌کنندگی الهام غفوری اواسط دی امسال در شهر شیرگاه استان مازندران کلید خورد. تدوین همزمان سریال را نیز خشایار موحدیان و سعید سیاح آغاز کرده‌اند.





پایتخت ۲ که به کارگردانی سیروس مقدم و برای پخش نوروزی از شبکه یک ساخته می شود مانند سری اولش حول محور خانواده نقی می چرخد اما این بار سفر نقی و خانواده‌اش را نه به تهران بلکه از یکی از شمالی‌ترین شهرهای کشور به قشم در جنوبی‌ترین منطقه کشور و آشنایی آنها با فرهنگ و آداب و رسوم اقوام مختلف ایران را به تصویر می‌کشد.

تفاوت دیگر این مجموعه با سال گذشته اش این است که کامیون ارسطو بجای اسباب و اثاثیه نقی، گنبد و گلدسته پیش ساخته ای را حمل می کند که قرار است از شمال به جنوب برده شود.

در این سریال محسن تنابنده، ریما رامین‌فر، احمد مهران‌فر، مهران احمدی، علیرضا خمسه و … حضور دارند.




عوامل پشت دوربین این سریال عبارتند از تهیه کننده: الهام غفوری، کارگردان: سیروس مقدم، سرپرست نویسندگان : محسن تنابنده، نویسنده ها : کورش نریمانی، حسن وارسته ، مدیر تصویر برداری: فرشاد گل سفیدی، صدابردار : امیر پرتوزاده، طراح صحنه و لباس: آرزو غفوری، طراح گریم: مجید اسکندری، جانشین تولید: محمود اتحادی، دستیار کارگردان: عادل معصومیان، رضا شریفی، منشی صحنه: امیر رضا مکین، عکاس نادر فوقانی.