تعجب سیروان از صندلی‌ های خالی برج میلاد!
افکار -

در پنجمین شب از برپایی بیست‌وهشتمین جشنواره موسیقی فجر کنسرت سیروان خسروی در بخش پاپ این جشنواره در سالن همایش‌های برج میلاد اجرا شد.

کنسرت با آهنگ " تنهام نذار " شروع شد. خسروی پس از اجرای آن از دیدن صندلی‌های خالی بسیار تعجب کرد و علت آن را ترافیک دانست اما می‌توان گفت تقریبا نود و پنج درصد صندلی‌ها پر شده بود و درصد باقیمانده آنقدر چشمگیر نبود که باعثنگرانی یا تعجب خسروی شود.

در ادامه از یاشار خسروی نوازنده ساکسیفون دعوت شد تا به روی صحنه بیاید. ترانه‌ای که اجرا شد ریتمیک و با مضمون راحتی و آسایش از جدایی و قهر با معشوق بود که ترانه‌هایی با این مفاهیم در کنسرت خسروی کم شنیده نشد! این نوع ترانه‌سرایی چندسالی است باب شده و علت رواج آن نیاز به کار پژوهشی پیچیده‌ای دارد اما در هر صورت شکل خوشایندی ندارد و نوعی منفی‌نگری و کینه‌توزی را در روابط انسانی تبلیغ می‌کند.

سیروان خسروی برای اجرای ترانه سوم از میلاد درخشانی نوازنده تار دعوت کرد تا به گروه بپیوندد. این خواننده تقریبا هیچیک از ترانه‌هایش را تا پایان اجرا معرفی نکرد.

خسروی در اجرای ترانه بعدی که " روزهای رویایی " از آلبوم جدیدش بود، کیبورد نواخت. او از اینکه مخاطبان او را در اجرای ترانه‌ها به خوبی همراهی نمی‌کنند گله کرد و از تماشاگرانی که صدای خوبی داشتند خواست تا در ترانه‌ها هم‌صدایی کنند.

در ادامه این کنسرت دو ترانه " بارون " و " دوستت دارم " اجرا شد و پس از آن خسروی نوازندگان گروهش را به ترتیب اشکان آبرون(کیبورد)، نیما رمضان(گیتار الکتریک)، حامد حمیدزاده(گیتاربیس)، بردیا امیری(درامز)، کیان پورتراب(گیتار آکوستیک)، میلاد سعدی(پرکاشن) و محمود شفیع نژاد(کیبورد) معرفی کرد.

خسروی پس از اجرای ترانه‌های هفتم و هشتم در پاسخ به ابراز احساسات تماشاگران گفت تمام سعی‌ام این است که در خور محبت شما باشم.

در اجرای ترانه بعدی ساز کوبه‌ای " اودو " نواخته شد. خسروی سپس طبق روال شب‌های گذشته از روی کاغذی که به دستش دادند، از مسئولان و مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برج میلاد تشکر کرد.

در ادامه ترانه " چقدر تنهام "، دو ترانه دیگر و در پایان ترانه " بی‌قرار " اجرا شد که خسروی از تماشاگران خواست هنگام اجرای این اثر، موبایل‌هایشان را روشن کنند. اجرای خسروی در این کنسرت خوب بود اما به نظر می‌رسید او حساسیت‌هایی نسبت به حواشی اجرا دارد که در نحوه اجرایش تأثیر گذاشته بود.

این خواننده با اعتمادبه‌نفس و با بهره‌گیری از قدرت آوازش کنسرتی مقبول مخاطبانش ارائه داد اما گویی خودش از آن رضایت نداشت. این اجرا دیشب ۲۹ بهمن‌ماه برگزار شد.

حاشیه:

خسروی از ابتدای کنسرت با پایه میکروفون‌اش مسئله داشت و با وجود تعویض آن، این مشکل باز هم رفع نشد.

حراست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در محوطه باز برج میلاد مستقر بود، در کنسرت خسروی بیشترین تعداد تذکر موارد پوشش خانم‌ها را داشت که مانع ورود تعداد قابل توجهی از افراد شد.

مسئول صحنه سالن همایش‌ها تا پایان کنسرت به طور آزادانه بر روی سن در رفت و آمد بود.

در میانه کنسرت، تعدادی از هواداران خسروی با گرفتن کاغذهایی در دست، به او ابراز علاقه کردند.

حضور نوجوانان در این کنسرت قابل توجه بود.

بخش اعظمی از جایگاه خبرنگاران در این کنسرت طبق روال شبهای گذشته توسط کسانی پر شده بود که خبرنگار نبودند.