فریب دختران با سودای سفر به اروپا
افکار

- سرهنگ عرفانی، رییس‌ پلیس فتای استان خراسان رضوی از دستگیری مردی که در چت‌روم دختران جوان را فریب داده و به بهانه فراهم کردن مقدمات اقامت آنها در کشور سوئد، از این افراد میلیونی کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد و گفت: رسیدگی به این پرونده چندی پیش با شکایت دختر جوانی علیه یک مرد به اتهام کلاهبرداری در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

عرفانی افزود: در تحقیق از شاکی معلوم شد او تصمیم داشته به یکی از کشورهای اروپایی سفر کند اما موفق نشده تا این‌که دو ماه پیش به طور اتفاقی در چت روم با مرد جوانی که خود را ایرانی مقیم کشور سوئد معرفی می‌کرده، آشنا و ارتباط اینترنتی آنها آغاز شده است.

رئیس‌پلیس فتای استان خراسان رضوی یادآور شد: در ادامه مشخص شد، مرد جوان به بهانه فراهم کردن مقدمات سفر شاکی به کشور سوئد، طی چند مرحله ۲۰ میلیون تومان از او پول گرفته و یکباره تماس اینترنتی خود را با شاکی قطع کرده است.

وی گفت: ماموران پلیس فتای استان خراسان رضوی پس از جستجوی گسترده، هویت کلاهبردار اینترنتی را شناسایی و او را چند روز پیش در خانه‌ای در تهران دستگیر کردند.

عرفانی خاطرنشان کرد: در تحقیق از این متهم معلوم شد او در چت‌روم با شاکی آشنا شده و پس از ارتباط اینترنتی با وی، اعتمادش را جلب کرده و با اطلاع از این‌که دختر جوان وضع مالی مناسبی دارد و می‌خواهد برای اقامت به کشور سوئد سفر کند، خود را یک شهروند سوئدی معرفی و عنوان کرده می‌تواند غیابی با او ازدواج و او را برای ادامه زندگی به سوئد منتقل کند.

متهم، دختران دیگری را هم به دام انداخته بود

رییس‌ پلیس فتای استان خراسان رضوی گفت: در مرحله بعدی تحقیقات مشخص شد این متهم علاوه بر فریب شاکی و کلاهبرداری میلیونی از وی، چند دختر دیگر را هم که قصد سفر به اروپا را داشته‌اند، در استان تهران و اصفهان فریب داده و از آنها نیز میلیون‌ها تومان کلاهبرداری کرده است.

عرفانی با هشدار به مردم بویژه دختران جوان، از آنها خواست در نحوه ارتباط اینترنتی با افراد دقت لازم را داشته باشند، چرا که سودجویان و شیادان با هویت و سمت‌های مختلف در کمین افراد هستند تا آنها را به دام بیندازند و کلاهبرداری کنند.

دختران جوان که قصد سفر به کشورهای اروپایی را دارند، باید با مراجعه به مراکز معتبر، مقدمات سفرشان را فراهم کنند و فریب وعده‌ها و ارتباط‌های اینترنتی افراد سودجو را نخورند.

بنا بر این گزارش، متهم با قرار قانونی روانه زندان شد. تحقیقات تكمیلی از وی برای مشخص شدن دیگر جرایمش ادامه دارد.