انتشار تصویر مردی که جواهرات اقوامش را دزدید

افکار- در پی مراجعه فردی به کلانتری ۱۱۲ ابوسعید در۱۷ آبانماه سالجاری و اعلام این که منزلش در طبقه سوم یک مجتمع مسکونی واقع در خیابان ولیعصر خیابان اسدیمنش مورد سرقت قرار گرفته بررسی موضوع در دستورکار ماموران قرار گرفت.

در ادامه با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت منزل و به دستور مکرمی، بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه ۱۱ تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت که مالباخته پس از حضور در پایگاه پلیس آگاهی، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: در ۱۶ آبان ماه امسال زمانی که همسرم به منزل دایی خود رفته بود، سارق یا سارقان اقدام به سرقت طلا و جواهرات داخل خانه و همچنین یک دستگاه لپ‌تاپ و دوربین فیلمبرداری به ارزش تقریبی ۴۰ میلیون تومان کرده‌اند.

کارآگاهان پایگاه هشتم، در ادامه رسیدگی به پرونده و با مراجعه به محل سرقت، ضمن بررسی نحوه سرقت اطمینان پیدا کردند که سرقت از نوع داخلی است و سارق یا سارقان با استفاده از کلید در منزل مالباخته و در ورودی مجتمع، اقدام به سرقت کرده‌اند.

با توجه به نوع سرقت و احتمال وقوع سرقت از سوی افراد مرتبط با خانواده مالباخته، کارآگاهان در تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که در زمان سرقت تعدادی از ساکنان مجتمع جوانی ۳۰ ساله را در زمان تردد در راه پله‌های مجتمع مشاهده کرده‌اند که چهره‌نگاری تصویر جوان ۳۰ ساله انجام و تصاویر به‌دست آمده از چهره‌نگاری، به مالباخته و همسرش نشان داده شد که همسر مالباخته به محض مشاهده تصویر چهره‌نگاری موفق به شناسایی همسر دختردایی خود شد و ضمن معرفی هویت وی به نام «پیام - ح» به کارآگاهان گفت: در زمان سرقت و به اصرار دختر دایی‌ام، به منزل دایی خود رفته بودم و زمانی که به خانه بازگشتم، متوجه شدم که تمامی طلا و جواهرات داخل خانه، به همراه دوربین فیلمبرداری و لپ‌تاپ به سرقت رفته است.

با شناسایی هویت سارق، کارآگاهان پایگاه هشتم با شناسایی محل سکونت پیام در شهرک اندیشه و اخذ نیابت قضایی به این محل رفته و در تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که پیام از محل سکونت خود متواری شده است.

کارآگاهان در بازرسی مخفی‌گاه متهم، کلیه طلا و جواهرات، به همراه دوربین فیلمبرداری و دستگاه لپ‌تاپ مسروقه را کشف کردند که با انجام هماهنگی قضایی، کلیه اموال مکشوفه به مالباخته بازپس داده شد.

سرهنگ کارآگاه میرزکی، رییس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به دستور انتشار تصویر بدون پوشش متهم پرونده گفت: با توجه به متواری بودن متهم و احتمال ارتکاب دیگر جرایم و به منظور دستگیری متهم، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی بازپرس صادر شد.

وی از کلیه شهروندانی که اطلاعاتی در خصوص مخفی‌گاه این متهم در اختیار دارند، خواست تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس ۲۱۸۶۶۰۵۸ و ۶۶۴۶۹۸۵۱ در اختیار کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.

میرزکی همچنین از کلیه شکات احتمالی نیز خواست تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران‌بزرگ واقع در میدان حر انتهای خیابان ۱۲ فروردین مراجعه کنند.