«جان سخت» همچنان پرفروش‌ترین فیلم
افکار -

فیلم «روزی خوب برای جان‌سخت» در حالی برای سومین هفته پیاپی در صدر جدول فروش سینمای جهان قرار گرفت که این هفته توانست در بیش از هزار سالن سینمای ۶۷ کشور جهان به فروش ۷ / ۳۵ میلیون دلاری دست یابد تا مجموع فروش خود را به رقم ۱۳۳ میلیون دلار برساند.

جدیدترین فیلم از مجموعه «جان سخت» با بازی «بروس ویلس» موفق به فروش ۴۸ / ۵ میلیون دلاری در ۶۵۰ سالن سینمای فرانسه شد.

همچنین این فیلم در هفته اول اکران خود در برزیل ۶ / ۲ میلیون دلار از ۵۳۱ سالن سینما و در دومین هفته نمایش خود در ژاپن ۷۵ / ۲ میلیون دلار از ۶۴۳ سالن سینما کسب کرد و در صدر فروش سینمای این کشورها قرار گرفت.

چهار قسمت قبلی فیلم «جان سخت» در گیشه خارجی در مجموع عملکرد خوبی داشتند و به فروش ۶۹۵ میلیون دلار دست یافتند، در حالیکه قسمت دوم این مجموعه فیلم با فروش خارجی ۲۶۴ میلیون دلار تا کنون موفق‌ترین فیلم این مجموعه در گیشه خارجی است.

در مکان دوم گیشه خارجی سینمای جهان فیلم «هابیت: سفرغیر منتظره» به کارگردانی «پیتر جکسون» قرار گرفت که با فروش ۱۸ میلیون دلار این هفته در مجموع فروش خارجی خود را به ۶۷۹ میلیون دلار رساند.

فیلم بینوایان ساخته تام هوپر، برنده سه جایزه اسکار تا کنون به فروش جهانی نزدیک به ۴۰۰ میلیون دلار دست یافته است که از این مقدار ۲۴۸ میلیون دلار از گیشه خارجی این فیلم تامین شده است. فیلم موزیکال بینوایان هنوز در هفت کشور از جمله چین اکران نشده است.