انهدام باند جعل کارت پایان‌خدمت
افکار

- سرهنگ النقی‌پور رییس پلیس آگاهی آذربایجان‌غربی در تشریح کشف پیش دستانه باند جعل کارت پایان خدمت با بیان اینکه برابر اطلاعات واصله در مورد اینکه فردی به نام «فرهاد» متولد سال ۷۲، چندماهی است که در کار تهیه کارت پایان‌خدمت به صورت جعلی برای کسانی که از خدمت سربازی متواری شده بودند، فعالیت دارد گفت: ماموران موضوع را در دستور کار خود قرار داده و با بررسی صحت و سقم خبر و تایید آن، محل پاتوق متهم را شناسایی و با اخذ حکم قضایی متهم را به آگاهی احضار کردند.

وی افزود: فرهاد در ابتدا منکر هرگونه ارتکاب جرم شد اما کارآگاهان با انجام تحقیقات و جمع‌آوری مدارک، به ناچاز متهم لب به اعتراف گشود و گفت: از زمان فوت پدرم که مسئولیت امرار معاش خانواده به من محول شد در تهیه کارت پایا‌ن‌خدمت به افرادی که به سربازی نرفتند بخصوص افرادی که در مناطق روستایی هستند، فعالیت داشتم.

النقی‌پور با بیان اینکه این فرد در ازای دریافت دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان وجه نقد از هر فرد در عرض کمتر از ۱۵ روز برای آنان کارت تهیه می‌کرد و کارت‌ها را به واسه فردی به نام توحید به افراد می‌رسانده است، گفت: بررسی‌ها نشان داد که وی با همدستی توحید اقدام به جعل کارت می‌کرد.

رییس پلیس آگاهی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه متهم در مورد آشناییش با توحید عنوان کرد که وی از دوستان پدرش بوده و پس از فوت وی به این بهانه که مبلغ ۸۰۰ هزار تومان به پدرم بدهکار بوده او را ملاقات کردم. افزود: توحید نحوه کار و فعالیت تهیه کارت جعلی را با من در میان گذاشت و من نیز قبول کردم.

النقی‌پور با بیان اینکه با راهنمایی فرهاد تعداد ۱۰ تن از کسانی که تاکنون کارت پایان خدمت جعلی گرفته بودند، شناسایی شدند که با هماهنگی‌قضایی احضار و کارت پایان خدمت جعلی آنان که به شکل ماهرانه‌ای جعلی شده بود، اخذ شد.

وی با بیان اینکه پس از صدور کارت جعلی از افراد درخواست میشد که تا چندماه از کارت جعلی استفاده نکنند گفت: پرونده به همراه متهمان به دادسرا ارسال شد و تلاش برای شناسایی مخفیگاه توحید ادامه دارد