ویشکا آسایش و پانته‌آ بهرام کلفت‌ می شوند!
افکار -

نمایشنامه " کلفت‌ها " اثر ژان ژنه از جمله آثار مطرح نمایشی جهان است که در تئاتر حرفه‌ای ایران نیز اجراهایی از این اثر نمایشی با کارگردانی هنرمندانی چون علی رفیعی و محمد عاقبتی روی صحنه‌های تئاتر رفته است. قرارست جدیدترین اجرای نمایشنامه " کلفت‌ها " با کارگردانی همایون غنی‌زاده سرپرست گروه تئاتر " مونگو " اردیبهشت‌ماه سال آینده در سالن تئاتر مؤسسه فرهنگی بین‌المللی " اکو " به صحنه برود.

قرار است در این اثر نمایشی ویشکا آسایش، پانته‌آ بهرام و باران کوثری به ایفای نقش بپردازند. پویا منشی‌زاده نیز در مقام دستیار کارگردان در نمایش " کلفت‌ها " حضور دارد. طراحی صحنه و لباس این نمایش نیز بر عهده غنی‌زاده است. این کارگردان جوان تئاتر پیش از این نمایش‌هایی نظیر " در انتظار گودو "، " ددالوس و ایکاروس "، " آگاممنون " و " کالیگولا " را به صحنه برده که با استقبال مخاطبان و منتقدان تئاتر مواجه شده بودند.

وی تابستان سال جاری نمایش " آنتیگونه " را که با حضور بازیگران حرفه‌ای تئاتر کشور استونی در این کشور تولید شده بود را در سالن شماره یک تماشاخانه ایرانشهر به صحنه برد که با استقبال مخاطبان همراه بود. نمایش " ددالوس و ایکاروس " نیز که پیش از این یکی از آثار موفق گروه تئاتر " مونگو " و همچنین از آثار برگزیده جشنواره تئاتر فجر بود نیز در سالجاری در تالار حافظ بنیاد فرهنگی هنری رودکی اجرا شد.

مؤسسه بین‌المللی " اکو " طی یک سال اخیر فعالیت‌های مستمری در عرصه تئاتر داشته و برگزاری جلسات نمایشنامه‌خوانی توسط نمایشنامه‌نویسان مطرح تئاتر ایران و کشورهای عضو اکو و همچنین اجرای نمایش " دیوار چهارم " به کارگردانی امیررضا کوهستانی و بازی رامبد جوان و نگار جواهریان از جمله این فعالیت‌ها هستند.

قرار است در سال آینده نمایشهای "کلفتها" به کارگردانی همایون غنیزاده، "تیکی تاکای ۲" به کارگردانی آتیلا پسیانی و "سه خواهر" به کارگردانی رضا گوران در مؤسسه بینالمللی اکو اجرا شوند.