قتل پیرمرد مهربان به دست پسر شیشه ای

به گزارشافکارنیوز،ساعت ۱۲ ظهر دوم مرداد امسال، مأموران کلانتری ۱۱۸ ستارخان از طریق مرکز فوریت های پلیسی در جریان وقوع جنایت در خانه ای در خیابان ستارخان، خیابان حبیب اللهی قرار گرفتند که طی آن پیرمرد ۷۰ ساله ای به نام " ابراهیم " به قتل رسیده بود.

با حضور مأموران در محل و تأیید خبر کشف جسد موضوع به پلیس آگاهی تهران بزرگ و قاضی کشیک ویژه قتل اعلام، با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع " قتل عمد " و به دستور شعبه پنجم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

دختر مقتول پس از حضور در اداره دهم، در خصوص نحوه اطلاع از مرگ پدرش به کارآگاهان گفت: دوم مرداد در محل کار مشغول به کار بودم که ناگهان تلفن همراهم زنگ خورد. شماره تماس گیرنده متعلق به پدرم بود اما زمانیکه پاسخگوی تماس شدم، بر خلاف انتظار صدای فردی غریبه را شنیدم که عنوان داشت: " خودتان را به خانه برسانید!! " و پس از آن تلفن قطع شد. بلافاصله با مادرم تماس گرفته و متوجه شدم که تماس مشابهی نیز با مادرم گرفته شده است. به سرعت، خود را به خانه رسانده و زمانی که به همراه مادرم وارد خانه شدیم با جسد پدرم روبرو شدیم که با دستان بسته بر روی تخت قرار داشت.

در ادامه رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اداره دهم با مراجعه به محل وقوع جنایت به بررسی میدانی پرداخته و با راهنمایی خانواده مقتول متوجه شدند که گوشی تلفن همراه مقتول به همراه یک دستگاه دوربین عکاسی، دستگاه پخش DVD و چندین دست البسه مردانه به سرقت رفته است.

با آغاز اقدامات پلیسی، کارآگاهان با شناسایی افراد مرتبط با مقتول موفق به شناسایی جوانی به نام وحید ۲۹ ساله شدند که بر اساس اظهارات خانواده مقتول از مدتی پیش با مقتول آشنا و طرح دوستی ریخته بود.

با شناسایی " وحید " و در مراجعه به محل سکونت وی در هشتگرد، کارآگاهان متوجه شدند که وی به مصرف موادمخدر از نوع شیشه اعتیاد داشته و همزمان با وقوع جنایت از محل سکونتش خارج و دیگر به منزل بازنگشته است. همچنین کارآگاهان در تحقیقات از خانواده وحید پی بردند که وی پیش از خارج شدن از محل سکونتش، یک دستگاه گوشی تلفن همراه را به برادرش تحویل داده که دختر و همسر مقتول پس از مشاهده گوشی تلفن همراه عنوان کردند که گوشی متعلق به مقتول است.

با توجه به دلایل و شواهد به دست آمده که همگی نشان از حضور وی در محل جنایت داشت، دستگیری وی در دستور کار کارآگاهان اداره دهم قرار گرفت و سرانجام مخفیگاه وی در شهرستان کرج شناسایی شد. کارآگاهان اداره دهم با نیابت قضایی به این شهرستان مراجعه و ۱۰ شهریور موفق به دستگیری وحید شدند.

وحید پس از حضور در اداره دهم لب به اعتراف گشود و در خصوص نحوه آشنایی خود با مقتول و ارتکاب جنایت به کارآگاهان گفت: مدتی پیش و در خیابان جمهوری با مقتول آشنا شدم. به تدریج و به واسطه آنکه مقتول پسری نداشت ارتباط ما هر روز بیشتر شد به گونه ای که پس از مدتی مقتول همیشه عنوان می کرد که مرا به جای پسر نداشته اش می داند. روز جنایت به خانه مقتول رفته بودم تا از وی مقداری پول درخواست کنم اما زمانی که متوجه شد که این پول را برای خرید موادمخدر می خواهم، از دادن آن خودداری کرد و حتی پیشنهاد داد که مصرف مواد را ترک کنم. من که شدیدا به مواد نیاز داشتم، در داخل خانه با او درگیر شده و ابتدا ضربه ای به صورتش زده و زمانیکه بر روی تخت افتاد، دستم را بر روی گلویش قرار داده و آنقدر نگه داشتم که دیگر از حرکت افتاد. پس از بستن دستان مقتول، به سراغ پول های داخل خانه رفته اما وقتی هیچ پولی پیدا نکردم اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه، دستگاه DVD و …کرده و به استثنای گوشی تلفن همراه، مابقی آنها را در منطقه مولوی و به قیمت ناچیزی به دست فروشان فروختم تا هزینه خرید مواد خود را تهیه کنم.

سرهنگ کارآگاه آريا حاجي زاده معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت : با توجه به اعتراف صريح متهم به ارتکاب جنايت ، قرار بازداشت موقت از سوي مقام قضايي صادر و متهم برای انجام تحقيقات تکميلي در اختيار اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است .