دستگیری عامل فریب و اخاذی اینترنتی ازدختران

به گزارش افکارنیوز به نقل از برنا، رییس پلیس فتای استان زنجان اعلام کرد: پیرو شکایت فردی مبنی بر فریب، تهدید و اخاذی اینترنتی، ماموران بلافاصله اقدامات خود را آغاز کردند. در تحقیقات مقدماتی از شاکی مشخص شد مدتی قبل از طریق اینترنت و چت با فردی آشنا شدم و پس از مدتی با وعدهی ازدواج از وی فریب خورده و تعداد زیادی عکس شخصی برای او ارسال کردم.

پس از گذشت مدتی وی درخواست عکس‌ها و فیلم‌های بیشتری می‌کرد که در صورت مخالفت، من را تهدید به انتشار تصاویرم در اینترنت می‌کرد و به بهانه‌های مختلف اقدام به اخاذی از من می‌کرد که تاکنون مبلغ سی و شش میلیون ریال به حساب وی واریز کرده‌ام.

در ادامه کارشناسان طی تحقیقات فنی و بررسی‌ای میل‌های ارسالی از متهم، وی را شناسایی کرده و نهایتا وی را در استان اردبیل دستگیر کردند که در تحقیقات انجام شده مشخص شد که این فرد با افراد دیگری نیز در ارتباط بوده و از تمامی آن‌ها اخاذی کرده است.

پلیس فتا هشدار داد: اطلاعات، تصاویر و فیلم‌های شخصی خود را به هیچ وجه در فضای مجازی به اشتراک نگذاشته و آن‌ها را در اختیار دیگران قرار ندهید. کاربرانی که عضو شبکه‌های اجتماعی هستند به دیگران اعتماد نکنند، زیرا ممکن است این افراد کلاهبردار و دروغین بوده و هدفی جز کلاهبرداری و اخاذی از آن‌ها را نداشته باشند.

وی در پایان افزود: هرگونه ایجاد مزاحمت، تهدید و اخاذی در فضای مجازی جرم تلقی شده و با افرادی که با روشهای مختلف و نیز از سادگی و بیاطلاعاتی دیگر کاربران سوء استفاده کرده و عامل مزاحمت دیگران شوند به شدت برخورد خواهد شد.