به گزارش افکار نیوز، كارگردان و بازيگر برنامه فيتيله در گفتوگو با ايسنا، ويژه برنامههايي را در روزهاي پاياني سال ۹۰ براي كودكان در نظر گرفتيم كه از روز چهارشنبه سوري كم كم به روي آنتن ميروند اما دكور و برنامههاي جديد ويژه نوروز قرار است يكم فروردين ۹۱ رونمايي شود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه «فیتیله» قرار است با تغییر و تحولاتی جدید متفاوت‌تر از سال گذشته به روی آنتن برود.

همچنین او با معرفی آیتم‌های جدیدی که قرار است نوروز امسال به برنامه «فیتیله عیدا تعطیله» اضافه شود، ادامه داد: این برنامه از نوروز امسال قرار است هر روز با پخش آیاتی از قرآن کریم آغاز شود که توسط یک نوجوان تلاوت خواهد شد. «قطار بهاری» یکی از آیتم‌های جدید این برنامه است که مسافران نوروزی ما را به استودیو می‌آورد و در ایستگاه‌های قطار اقوام مختلف شهرها با لباس‌های محلی منتظر تماشای «فیتیله عیدا تعطیله» هستند. همچنین هر روز قرار است چهار نمایش جدید برای کودکان پخش کنیم و علاوه بر آن‌ها پخش کلیپ‌ها و انیمیشن‌های جدید کودکانه نیز جز آیتم‌های جدید این برنامه محسوب می‌شوند.

وی اضافه کرد: یک بخش دیگر به نام «فیتیله کلاسیک» در «فیتیله عیدا تعطیله» خواهیم داشت که کارهای کوتاه کمدی را به تصویر می‌کشد. علاوه بر تمام آیتم‌هایی که نام برده شد به مناسبت فرا رسیدن ایام نوروز هر روز آداب و رسوم یکی از شهرهای ایران را در برنامه خواهیم داشت و اطلاعاتی هم درباره‌ی هفت سین به مخاطبان ارائه می‌دهیم. در این آیتم عروسک‌های تن‌پوشی که به شکل پدربزرگ و مادربزرگ هستند، هر روز درباره‌ی یکی از سین‌های سفره هفت سین و نماد تک تک آن‌ها صحبت می‌کنند.

مسلمی در ادامه با معرفی دیگر آیتم‌های «فیتیله عیدا تعطیله»، ویژه ایام نوروز گفت: علاوه بر آداب و رسوم شهرهای مختلف ایران، هر روز رسم و رسومات یکی از کشورهای همسایه نظیر مصر، ترکیه، افغانستان و … که مثل ما ایرانی‌ها هر سال نوروز را جشن می‌گیرند، خواهیم داشت. همچنین قرار است از اول فروردین ماه سال ۹۱ برای کودکان هر روز یک کنسرت داشته باشیم.

کارگردان و بازیگر برنامه «فیتیله عیدا تعطیله» با بیان اینکه اتفاق جدیدی تحت عنوان نقد و بررسی این برنامه قرار است از نوروز امسال اعمال شود، یادآور شد: نقد و بررسی این برنامه توسط هفت نفر از کودکان حاضر در برنامه که توسط سازمان صدا و سیما انتخاب شده‌اند به صورت زنده، از جمله اتفاقات جدیدی است که در برنامه فیتیله رخ می‌دهد.

مسلمي در پايان به خبرنگار ايسنا گفت: تعداد زيادي از همكاران ما جهت توليد برنامههاي نوروزي فيتيله عيدا تعطيله مشغول فعاليت هستند كه اميدوارم نوروز امسال يك برنامه متفاوتي را نسبت به سالهاي گذشته به مخاطبان ارائه دهيم. ويژه برنامههاي نوروزي اين برنامه نيز هر روز از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقيقه صبح الي ۱۲ ظهر به روي آنتن شبكه دو سيما ميرود.