به گزارش سینما پرس،امین تارخ در برنامه سه شنبه شب "پارک ملت" به وضعیت نادرست انتخاب بازیگر در سینمای ایران اشاره کرد و گفت: متاسفانه در سینمای ایران دستیاران کارگردان با گرفتن پول از علاقهمندان مرد و روابط دیگر با علاقهمندان زن سبب حضور این دست چهرهها در عرصه بازیگری میشوند.

وی همچنین با انتقاد از بازیگران مردی که چهره طبیعی خود را با عمل جراحی و برداشتن زیرابرو تغییر می‌دهند، گفت که اگر کارگاه بازیگری‌اش به مدت دو سال خروجی خوبی برای سینما و تلویزیون نداشته باشد آن را تعطیل خواهد کرد.

وی از این که به دلیل مشغله بازیگری، نتوانسته بازی در نقش راننده اتوبوس فیلم «اتوبوس شب»(نقشی که زنده‌یاد شکیبایی آن را به خوبی ایفا کرد) را بپذیرد، به عنوان یک افسوس و حسرت در کارنامه بازیگریش نام برد.

تارخ همچنین از اسکار اصغر فرهادی سخن گفت و با مقایسه کسب این جایزه از سوی فرهادی و کاندیدا شدن فیلم «بچه‌های آسمان» در ۱۵ سال پیش(با اشاره به حقانیت آن فیلم ارزشمند)، از این که سر آن کاندیدا شدن‌اش حرف و حدیثی پیش نیامد و حالا عده‌ای دوست دارند این اسکار را صرفا سیاسی بدانند، انتقاد کرد و گفت که پیروزی این فیلم در اسکار نشان دهنده عیار و اعتبار سینمای ایران است و نباید نق بزنیم چرا که این فیلم امسال جوایز مختلفی را در دنیا به دست آورده و نمی‌توان این همه موفقیت را غیرسینمایی دانست.