به گزارش مهر، "کلاه پهلوی" با سفر چند روز آینده برخی عوامل آن به فرانسه به پایان خود نزدیک میشود. این مجموعه تلویزیونی که اوایل سال آینده ساخت آن به پایان میرسد، سریالی تاریخی و درباره کشف حجاب است که در گروه فیلم و سریال شبکه یک و تهیهکنندگی محمدرضا تختکشیان کلید خورده است.

نقش اصلی کلاه پهلوی مربوط به جوانی است که درس می‌خواند و فرماندار شهر زادگاهش می‌شود، درست زمانی که فرمان کشف حجاب از سوی رضاخان صادر شده و او موظف به اجرای این فرمان است.

کارگردانی این سریال را که از سال ۸۰ تولید آن کلید خورده سید ضیاء‌الدین طباطبایی برعهده دارد و بازیگرانی چون امین حیایی، مریلا زارعی، محمدرضا شریفی‌نیا، گوهر خیراندیش، داریوش فرهنگ، داود رشیدی، شقایق فرهانی و… بازی می‌کنند.

سریال پرستاره و فاخر " کلاه پهلوی " در ۵۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای تهیه می‌شود و با ضبط صحنه‌های پایانی آن که با حضور شش نفر از بازیگران اصلی‌اش در فرانسه، وارد مرحله تدوین و پایانی خود می‌شود.

مجموعه تلویزیونی " کلاه پهلوی " از سریال‌های پربازیگر شبکه یک سیما محسوب می‌شود که در برخی از سکانس‌های آن حدود ۴۰۰ هنرور حضور دارند.

مجموعه تلویزیونی سال ۸۰ برآورد مالی شد. در آن مقطع اعلام شد نگارش فیلمنامه ۳۰ ماه به طول می‌انجامد، اما طولانی‌تر شد. به دلیل اینکه پروژه سنگین و حساس بود و باید مدیران فیلمنامه را می‌خواندند و نظرات‌شان را اعلام می‌کردند.

پس از انتخاب تختکشیان به عنوان تهیهکننده، ساخت پروژه "کلاه پهلوی" اسفند ۸۴ قطعی شد، و فیلم در ۱۵ تیرماه ۸۵ کلید خورد. در طول این سالها این پروژه چندبار متوقف شد و هنوز هم تولید آن ادامه دارد.