به گزارش افکارنیوز به نقل از ایران،هر کسی پرونده جرائم این اعدامیها را میخواند پی به روحیه شیطانی و بیرحم آنان میبرد.

سحرگاه دیروز - سه‌شنبه ۲۳ اسفند ماه - جمعیت زیادی در میدان فردوسی مشهد دور جوخه دار حلقه زده بودند تا به تماشای اعدام دو شیطان معروف به صدام و یاسین بایستند.

این دو مرد با نام‌‌های اکرم معروف به یاسین اهل افغانستان و مجتبی معروف به صدام که دی ماه سال جاری دستگیر شدند صبح دیروز(سه‌شنبه) در ملأ عام به دار مجازات آویخته شدند.

در مراسم اعدام بیانیه دادسرای عمومی و انقلاب مشهد خوانده شد که در آن آمده بود به لطف خداوند مقرر شد که در برابر دیدگان مردم، داد مظلومان از ظالمین ستانده شود.

مردم عدالت‌خواه و قانون‌مدار مشهد! همان طور که در سال‌‌های اخیر از زبان مسئولین شنیده‌اید دستگاه قضایی و انتظامی برخورد قاطع و جدی با متجاوزان به قانون و برهم​زنندگان نظم و امنیت جامعه دارند و این را سرلوحه کار خود قرار داده تا فضایی امن و آرام در جامعه حاکم باشد.

بنا به گزارش پرونده، متهم ردیف اول که همان یاسین است ساعت ۵/۷ صبح روز ۲۰ فروردین ماه سال ۸۹ در حالی که یک چاقوی بزرگ در دست داشته با نقابی به صورتش به خانه‌ای می‌رود و در حالی که مادر به همراه دخترش در خواب بودند با سرقت همه طلا‌های آنها دست و پای مادر را بسته و دخترش را قربانی نیت شوم خود می‌کند.

وی ساعت ۸ شب ۳۰ اردیبهشت ماه سال ۸۹ نیز در حالی که زنی در خانه تنها بود با نقاب و چاقویی در دست وارد خانه شده و ابتدا با تهدید همه طلا‌ها را گرفته و سپس با زور وی را تسلیم نیت شوم خود کرده و فرار می‌کند.

وی ساعت ۱۰ صبح ۷ آبان‌ماه سال جاری نیز وارد خانه دیگری شده و پس از اینکه اموالی برای سرقت پیدا نمی‌کند به زن خانه حمله کرده و وی را با دست و پای بسته ر‌ها می‌کند و چندین مورد دیگر از این قبیل جرایم را مرتکب شده است.

همچنین این دو متهم با همدیگر روز ۲۴ آبان ماه با در دست داشتن قمه وارد باغی شده که یک زن و مرد در آن بودند و باکتک زدن مرد به زور به همسر وی تعرض می‌کنند.

روز ۶ آذر ماه نیز در حالی که یک زن و مرد داخل خودرویشان بودند با قمه شیشه‌‌های خودرو را شکسته و یکی از آنها در کنار راننده ایستاده و دومی با خارج کردن زن از خودرو به وی تعرض می‌کند و سپس جایشان را عوض می‌کنند و به التماس‌‌های آن زن و مرد توجهی نمی‌کنند.

وی روز ۲۵ آذر سال جاری نیز وارد خانه‌ مادر و دختری تنها می‌شود. دست و پای مادر را بسته در برابر دیدگان وی به سمت دخترش حمله کرده و طلا‌ها را به سرقت برده است.

دادسرای مشهد در بیانیه‌ای آورد از آنجا که این دو شرور به اعمال جنایتکارانه خود ادامه داده‌اند آنان در آخرین جنایت‌شان که حدود ۲ ماه از آن نمی‌گذرد با اطلاع‌رسانی بموقع جمعی از مردم مشهد و با همکاری پلیس به دام افتاده و پیش از ارتکاب جنایت دستگیر شدند و سرانجام در روز ۲۷ بهمن ماه توسط دادگاه کیفری استان خراسان رضوی متجاوزین به اعدام محکوم شده و در تاریخ ۱۳ اسفند ماه از سوی دیوان عالی کشور این حکم تأیید و امروز در برابر دیدگان مردم به اجرا درآمد.

در پایان بیانیه دادسرای عمومی و انقلاب مشهد آمده است که اجرای این حکم در این راستا است که مرهمی برای آلام ستمدیدگان باشد و عبرتی برای کسانی که قصد بر
هم زدن نظم و آرامش و امنیت مردم همیشه در صحنه مشهد مقدس و ایران اسلامی را دارند.