به گزارش ايسنا، در گزارش اين معاونت آمده است: معمولا افراد كيف قاپ در اطراف بانكها، محضرها، بنگاهها، مراكز خريد و يا بازار به دنبال فرصت مناسب هستند؛ بنابراين هنگام دريافت پول از اين اماكن مراقب اطراف خود به ويژه موتورسيكلتسواران باشيد.

این معاونت افزوده است: چنانچه به علل مختلف مجبورید پول نقد را در کیف دستی یا ساک دستی و … حمل کنید سعی کنید از اقوام و دوستان خود به عنوان همراه و مراقب استفاده کنید. هم‌چنین هنگام حمل پول نقد حتما از اتومبیل استفاده کنید و از پیاده رفتن بپرهیزید. در ادامه این هشدارها آمده است: از به نمایش گذاردن پول همراه خود بپرهیزید. هم‌چنین هنگامی که قصد بازدید اتومبیل را دارید کیف دستی‌تان را درون خودرو نگذارید. هنگام حمل پول از خیابان‌های خلوت تردد کنید.

در ادامه این توصیه‌ها آمده است: باید در نظر داشته باشید که کیف قاپی معمولا با موتورسیکلت‌های تندرو و یک نفر سرنشین با کلاه انجام می‌شود؛ بنابراین مواظب این قبیل موتورسواران باشید. هم‌چنین کیف دستی را با دستی که در مجاور دیوار یا جوی آب است حمل کنید و از حرکت در سطح سواره‌ی خیابان بپرهیزید. هنگام باز کردن در اتومبیل یا صندوق عقب و تماس تلفنی نیز از گذاشتن کیف بر روی زمین خودداری کنید. در هنگام خروج هم از بانک از قرار دادن پول نقد در کیسه نایلونی جدا خودداری کنید. هم‌چنین ممکن است پس از خروج از بانک اتومبیل‌تان توسط سارقان پنچر شده باشد؛ بنابراین ابتدا وجوه همراه را داخل اتومبیل قرار دهید و در اتومبیل را قفل کنید و سپس اقدام به پنچرگیری کنید. در رستوران‌ها نیز کیفتان را پشت صندلی آویزان نکنید. هم‌چنین در هنگام استفاده از تلفن، کیفتان را نزدیک بدنتان یا در دستی که آزاد است نگه دارید و اطمینان حاصل کنید که با امنیت کامل و محکم آن را نگه داشته‌اید؛ اما اگر کیفتان قاپیده شد آن را رها کنید تا مورد حمله قرار نگیرید و یا به دنبال کیف کشیده نشوید.

در ادامه اين هشدارها ميخوانيم: هنگام پشتنويسي، چكها را بر روي پيشخوان بانك رها نكنيد. بهترين راه انتقال پول نيز استفاده از چكهاي بين بانكي، حوالههاي بانكي و عابر بانك است. از مبادله وجوه نقد با چك مشتريان حاضر در بانك نيز خودداري كنيد. همچنين هنگام دريافت وجوه نقد از بانك مراقب افراد مشكوكي كه شما را تحت نظر گرفتهاند باشيد.