به گزارش افکارنیوز به نقل از ایرنا، فیلم لبنانی' ۳۳ روز' روز پنج شنبه با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان و جمعی از چهره های سیاسی، فرهنگی، رسانه ای و هنری این كشور رسما در معروف ترین سینمای بیروت واقع در خیابان كاخ خاندان حریری(نخست وزیر سابق لبنان) به نمایش گذاشته شد.

در مراسم آغاز اکران و برخلاف انتظار عوامل این فیلم، حدود ۱۵۰۰ شهروند لبنانی حاضر شدند که این امر باعثشد تا تعدادی از افراد ایستاده این فیلم را مشاهده کرده و تعدادی نیز از ورود به سالن و تماشای آن در اولین روز اکران محروم شوند.

فیلم ' ۳۳ روز ' در حالی اکران خواهد شد که در کنار آن فیلم ' ریسمانی نزدیکتر از رگ ' به کارگردانی ' مسعود اطیابی ' نیز در لبنان در حال اکران است.

پایگاه رسمی این فیلم در لبنان که توسط گروه الریحانه ایجاد شده تاکنون ۶ سالن سینما را برای اکران این فیلم اعلام کرده‌ است.

سالن‌های ' گراند کنکورد ' در وردون بیروت، ' ابراج ' در فورن الجباک، ' گراند سینماز ' در اشرفیه، ' گراند لاس سیلانس ' در انفه، ' گراند صیدا مال ' در شهر صیدا و ' آکی ۲۰۰۰ ' در شهر صور، سالن‌هایی است که قرار است ' ۳۳ روز ' در آنها به نمایش درآید.

۳۳ روز به کارگردانی ' جمال شورجه ' و بازیگری افرادی غیر ایرانی، با همکاری مشترک بنیاد سینمایی فارابی، حزب الله و دولت لبنان تهیه شده و حماسه قهرمانی رزمندگان مقاومت اسلامی طی جنگ ۳۳ روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان درسال ۲۰۰۶ میلادی وبه ویژه روستای مرزی ' عیتا الشعب ' به شکلی هنری وحرفه ای به تصویر کشیده است.

تصویربرداری این فیلم در روستاهای جنوب لبنان انجام شده و مدت تصویر برداری آن ۹۰ روز به طول کشیده است. در این فیلم از بسیاری از تجهیزات نظامی ارتش لبنان استفاده شده است.

سفیر کشورمان در مراسم آغاز اکران این فیلم با حضور تمامی هنرپیشگان و عوامل این فیلم(غیر از جمال شوجه)، طی سخنانی با بیان اهمیت کارهای هنری و رسانه ای، در آگاه ساختن ملت های منطقه گفت: کارهای هنری رسانه، بخشی از حرکت فرهنگی، سیاسی و اجتماعی جامعه است.

وی ادامه داد: نمایش دادن این گونه کارهای هنری دلیلی بر موفقیت کار رسانه ای مقاومت است که بستر را برای آگاه ساختن مردم آماده می کنند.

رکن آبادی با اشاره به پیروزی مقاومت درجنگ ۳۳ روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان اظهارکرد: دشمن در این جنگ یکی از هدف های علنی خود را نابودی مقاومت اعلام کرده بود ولی حماسه بزرگ مقاومت اسلامی در شکست دادن رژیم صهیونیستی، اثرات و نشانه های مهمی را در منطقه برجای نهاد.

سفیر کشورمان تأکید: این ایثارگری ها و جان فشانی های مقاومت بود که راه پیروزی را بر بزرگترین ارتش منطقه همواره ساخت و باعثشد رزمندگان پیروزمندانه سرود فتح را سر دهند.

وی با اشاره به پایداری و استقامت روستاهای جنوب لبنان در جنگ ۳۳روزه گفت: روستای ' عیتا الشعب ' و ' مارون الرأس ' و دیگر روستاهای مقاوم لبنان، شاهد حجم ایثارگری‌ها و پیروزی های رزمندگان مقاومت علیه رژیم صهیونیستی بودند.

پیر داغر(اوی)، باسم مغنیه(محمد)، یوسف الخال(یوسف)، کارمن لبوس(ام عباس)، نسرین طافش(حنان)، کنیدا علوش(نسرین)، دارین حمزه(هانا) از جمله بازیگران این فیلم هستند.

' حنان ترک ' که دو سال پیش به دلیل انتخاب حجاب اسلامی از سوی دولت مصر دچار محدودیت هایی شده بود، از سوی معاونت سینمایی به جهت حضور در فیلم ۳۳روزه لبنان به دست اندرکاران پروژه معرفی و برای ایفای نقش اول فیلم انتخاب و حتی قرارداد نیز با نامبرده امضاء شده بود اما یک روز قبل از حضور در فیلم از پرواز نامبرده جلوگیری و وی به اداره استخبارات مصر احضار می شود.

فیلم كه پیشتر، 'جنوب آسمانی' نام داشت بر اساس فیلمنامه 'عروس لیطانی' نوشته جواد شمقدری و شهاب ملت خواه ساخته شده و با نمایش مستندی واقعی از ورود دو سرباز ارتش اسرائیل به منطقه جنوب لبنان و دستگیری آن دو از سوی مجاهدان مقاومت آغاز می شود و سپس ، فیلم به روایت نفسگیری از پایداری و استقامت مردم و نیروهای حزب الله در ماندن در روستای مرزی 'عیتاء الشعب' از توابع صور می پردازد .