انواع مشروبات الکلی با سرویس رایگان!

سرویس اجتماعی افکار نیوز - با وجود ممنوعیت تهیه و توزیع مشروبات الکلی متاسفانه به تازگی بازار فروش ان در تهران گرمتر شده است.

به گزارش خبرنگار افکار نیوز، این روزها عرضه مشروبات الکلی انقدر راحت، فراوان و ساده شده که با یک تلفن انواع مشروبات الکلی را درب منزل یا هرجای دیگر تحویل می دهند.

البته فروش تلفنی حتما احتیاج به معرف دارد. یعنی یا باید تماس گیرنده نام آشنایی را ببرد یا آشنا قبلتر نام تماس گیرنده را اطلاع داده باشد.
این مشروبات الکلی که اکثرا ساخت کشورهای چک و روسیه است از طریق عراق و مرز بانه وارد کشور می شود. همچنین علاوه بر مارکهای معروف، مشروب تولید داخل نیز به فروش میرسد.
قیمت یک بطری از مشروبات الکلی بیش از ۴۰ هزار تومان است که برخی مارکهای معروف بیشتر است.

اما تاسف بار ترین قسمت آنکه یک نوع مشروبات الکلی در تهران به فروش میرسد که در آن از پودر طلا استفاده شده است! قیمت یک بطری از این نوع به بیش از ۱۰۰ هزار تومان می رسد

چندی قبل دکتر عبدالرزاق برزگر، معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد در ۶ ماهه اول سال گذشته، ۷۴ نفر بر اثر مسمومیت ناشی از مصرف الکل جان خود را از دست داده‌اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل‌تر ۳/۲۳ درصد افزایش یافته است.


اخیرا سردار اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی، اظهار داشته است: «سالانه ۲۰ میلیون لیتر نوشیدنی الکلی در ایران کشف می‌شود و پلیس فقط ۲۵ درصد این قاچاق را می‌تواند کشف کند.» او افزوده: «متوسط سن مصرف الکل در کشور به ۲۰ سال رسیده است و سابقه مصرف الکل در خانواده و ۲۶ درصد جوانانی که الکل مصرف می‌کنند، وجود دارد.»

سردار احمدی‌مقدم گفته آمار اعتیاد به الکل در ایران آنچنان نگران‌کننده نیست زیرا حداکثر تعداد افراد معتاد به الکل در کشور حدود ۲۰۰ هزار نفر است. در سایر کشورها با وضعیت متفاوتی مواجهیم یعنی کل معتادان به موادمخدر در دنیا ۲۵ میلیون نفر است اما در مقابل ۲۵۰ میلیون نفر از جمعیت جهان به الکل اعتیاد دارند.