ترفندهای واقعی برای افزایش رنک الکسا

رتبه الکسا را چگونه بهتر کنیم؟ این سوالی است که بسیاری از کاربران اینترنت و به ویژه صاحبان وبسایت ها برای افزایش رتبه خود می پرسند.

الکسا و رتبه الکسا چیست؟

الکسا شرکتی است که توسط سایت آمازون و موسس قدرتمند آن Jeff Bezos راه اندازی شد و وظیفه آن حفاظت از داده های ترافیکی وب سایت ها است. این شرکت بیشتر به خاطر اطلاعات رتبه وب سایت خود که Alexa Rank نام دارد، معروف می باشد. رتبه جهانی الکسا مشخص می کند که چه اندازه سایت شما در دنیا مشهور است و رتبه محلی الکسا، شهرت در کشوری که دامنه در آن ثبت شده را نشان می دهد.

از کجا می توانید رتبه الکسای خود را دریافت کنید؟

در قسمت نمایش اطلاعات سایت الکسا می توانید برای سایت شخصی خود رتبه الکسا را پیدا کنید. اگر به طور مداوم رتبه الکسای سایت خود را چک می کنید، می توانید به مرورگر خود افزونه هایی مانند Alexa Traffic Extension یا SEOQuake را اضافه نمائید. در این صورت به سرعت می توانید رتبه هر سایتی که بازدید می کنید را ببینید.

آیا رتبه الکسا مهم است؟ چرا همه باید به آن اهمیت بدهند؟

رتبه الکسا ابزاری بسیار مهم برای بازاریابان است. زیرا قدرت تبلیغ سایت را نشان می دهد. هر چه این رتبه کمتر باشد سایت ترافیک بیشتری دریافت می کند، در نتیجه آن تبلیغات به افراد بیشتری ارائه می شوند. دامنه هایی که رتبه الکسای آنها پایین تر است با ارزش تر از دامنه هایی هستند که رتبه الکسای بالاتری دارند. نمره پایین الکسا می تواند CPC ای که از طریق شبکه تبلیغاتی دریافت می کنید را افزایش دهد و یا حتی به شما کمک کند بهترین تبلیغ کنندگان بومی را در سایت خود وارد کنید. بنابراین، کاهش رتبه الکسا فوائد بسیاری برای کسب و کار شما خواهد داشت.

افزایش رتبه الکسا

چه عواملی رتبه بندی الکسا را تحت تاثیر قرار می دهند؟

بر اساس وبلاگ سایت الکسا “نحوه ارتقاء رتبه الکسا”  به شرح زیر می باشد:

هر روز، الکسا میانگین تعداد بازدیدکنندگان و صفحات بازدید شده را در طول سه ماه گذشته برای هر سایت تخمین می زند. سایتی که بازدیدکنندگان و صفحات بازدید شده آن بالاست رتبه 1 را به خود اختصاص می دهد.

البته متغیرهای بسیاری هستند که بر الگوریتم رتبه الکسا اثر می گذارند از جمله:

ترافیک سایت هایی که از نوار ابزار الکسا استفاده می کنند. این ابزار تخمینی باورنکردنی از تعداد بازدیدکنندگان سایت ارائه می دهد.

تعداد صفحاتی که بازدید می شوند.

زمانی که هر بازدیدکننده صرف دیدن سایت می کند.

نرخ دفع و نرخ کلیک

کیفیت و تنوع بازدیدها

تعداد لینک های ورودی به سایت ( بک لینک ها)

آمار کامنت ها، لایک ها و انتشار از طریق شبکه اجتماعی

سرعت بارگذاری سایت که مانع از ترک سریع سایت توسط کاربر می شود.

UX/UI سایت

کاهش رتبه الکسا

آیا سئو بر رتبه الکسا اثرگذار است؟

در واقع تا این لحظه هیچگونه ارتباط مستقیمی بین سئو و رتبه الکسا پیدا نشده است! البته قطعا ارتباطی میان آن ها وجود دارد و در اکثر مواقع رتبه پایین الکسا بر میزان بالای ترافیک دلالت دارد، مگر در موارد نادر و خاص. سایت هایی که رتبه الکسای آنها زیر 10k است دارای تعداد قابل توجهی بازدیدکننده از صفحه نتایج موتور جستجو می باشند. این نشان دهنده تاثیر سئو بر رتبه الکسا می باشد. یعنی هرچه سئو سایت شما قویتر باشد و با کلمات بیشتری در موتور جستجو در صفحه اول قرار بگیرید و بازدیدکننده بیشتری وارد سایت شما شود، رنک الکسا شما بهتر خواهد شد. البته هیچ الزامی بر این موضوع نیز وجود ندارد و ممکن است با ورودی بالاتر، رتبه الکسا شما بدتر از سایت رقیب باشد!

برای اینکه جزء 100000 سایت برتر از نظر رتبه الکسا شوید، چه تعداد بازدید نیاز دارید؟

الکسا و آنالیزهای گوگل تعداد مختلفی را پیشنهاد داده اند. برای مثال، 2 سایت که جزء 100000 سایت برتر هستند و ترافیک یکی از آنها 30هزار نفر در ماه (رتبه الکسا: 97,340) و  دیگری 50هزار نفر در ماه (رتبه الکسا: 96,215) بازدیدکننده دارند. برای همین است که در بالا قید کردیم ارتباط مستقیمی بین سئو و رتبه المسا وجود ندارد و این رتبه بیشتر به نوار ابزار الکسا مرتبط می شود!

نصب تولبار الکسا

در ذیل به چند عدد مشخص برای یک ماه ترافیک اشاره شده است:

رتبه بالای 100000: 100 الی 150 بازدید برای افرادی که نوار ابزار الکسا نصب کرده اند.

رتبه بالای 50000: 250 الی 300 بازدیدکننده در روز

رتبه بالای 20000: 400 الی 500 بازدید برای افرادی که نوار ابزار الکسا نصب کرده اند.

رتبه بالای 10000: 700 الی 800 بازدید کننده در روز

رتبه بالای 5000: 1400 الی 1600 بازدیدکننده در روز

روش های قدیمی برای ارتقاء رتبه الکسا

مردم در گذشته برای ارتقاء سریع رتبه الکسا از روش های زیر استفاده می کردند:

نصب نوار ابزار الکسا بر روی کامپیوتر و یا لپ تاپ

پست گذاشتن مستمر در وبلاگ (این یکی از محبوب ترین فاکتورها برای موتور جستجو است که منجر به بالا آمدن سایت شما در گوگل می شود.)

تولید محتوای منحصر بفرد که در گوگل به خوبی رتبه می گیرد و از تکنیک های قوی سئو استفاده می کند.

نوشتن بازخورد در الکسا در مورد سایت

قرار دادن ویجت الکسا در سایت

ثبت سایت در الکسا

هر چند این روش ها به ارتقاء رتبه بندی الکسا کمک می کنند اما بسیار وقت گیر بوده و لزوماً بر امتیاز و رتبه شما تاثیر مهمی نمی گذارند. لیستی که در ادامه ارائه شده است به شما نشان می دهد که چگونه در عرض چند روز رتبه الکسای سایت خود را کاهش دهید.

راهکارهای واقعی برای ارتقاء رتبه بندی الکسا

محتوای 2000 کلمه ای بنویسید. اگر می خواهید مورد توجه وب مسترها قرار گیرید، باید محتوایی بنویسید که همانند سئو، دیجیتال مارکتینگ و … خوانده شود. برای مثال اگر در مورد مادران می نویسید در مورد نوزادان، کالسکه، تهیه غذای کودک و … صحبت کنید. آیا می دانید هوش مصنوعی بعنوان سومین عامل رتبه بندی سایت ها شناخته می شود؟

محتوا را در هر جای ممکن نظیر فیس بوک، تویتر، پینترست و ردیت به اشتراک بگذارید و بازدید دریافت کنید. علاوه بر آن می توانید از تبلیغات فیسبوک برای دریافت ترافیک اجتماعی بیشتر  استفاده کنید.

بک لینک های باکیفیت دریافت کنید و برای ارتقاء دامین آتوریتی در سایت های دیگر پست میهمان بگذارید. با افزایش اعتبار دامنه، برای رتبه بندی محتوای خود، زمان بیشتری خواهید داشت. تقویت دامین آتوریتی سایت شما را بالا می آورد و و رتبه الکسا را نیز ارتقا می بخشد.

به طور مداوم مقالات قدیمی خود را به روز رسانی کنید و با آخرین تغییرات سئو همگام باشید . مقالات قدیمی ممکن است منجر به افت ترافیک سایت شما شوند!

چرا یک محتوای خوب برای بهبود رتبه الکسا مهم است؟

هر بار که یک محتوای جالب می نویسید، فرصتی مناسب برای رتبه بندی پست وبلاگ در گوگل خواهید داشت و بازدیدکنندگان بیشتری به سمت خود جذب خواهید کرد. در واقع با نوشتن یک پست عالی، شما به هواداران، مشتریان و حامیان خود پیام می فرستید. این افراد بدون اینکه به آنها یادآوری کنید مجدداً به سایت شما مراجعه خواهند کرد.

چگونه می توانید یک محتوای خوب بنویسید؟

یک محتوای خوب با جستجوی کلمات کلیدی قوی شروع می شود. اگر آنچه که شما می نویسید چیزی نیست که مردم برای آن جست و جو می کنند، هیچ کمکی به افزایش ترافیک سایت شما نخواهد کرد!

یک محتوای خوب از ویژگی های زیر برخوردار است:

به سوالات کاربران پاسخ می دهد.

تعداد کلمات آن 2000 کلمه است.

شامل هر آنچه که مخاطب می خواهد در مورد موضوع بداند می باشد.

به راحتی می توان آن را خواند و با استفاده از داده ها و تجربیات درک نمود.

با UI و UX خوب ارائه می شود.

راهکارهای جدید برای افزایش سریع رتبه الکسا

نصب نوار ابزار الکسا در چند مرورگر از جمله Chrome, Safari, Firefox و …

دانلود VPN مورد علاقه و اتصال به آن

در صورت داشتن بودجه، اکانت الکسای خود را با خرید یکی از پلن های آن قویتر کنید. شروع پلن های الکسا در حال حاضر حدود 20 دلار در ماه است!

برای دستیابی به نتایج بهتر این راهکارها را چند بار در روز انجام داده و آدرس IP خود را هر 10 دقیقه یا بیشتر تغییر دهید. اگر رتبه الکسای شما زیر 100000 است باید هر هفته و یا هر روز این رتبه را به روز رسانی کنید تا به نتیجه دلخواه دست یابید.

متدهای کلاه سیاه برای ارتقاء رتبه الکسا

آیا فرصت شما محدود است؟ با استخدام یک نفر که کارهای بالا را برای شما انجام دهد، رتبه خود را بهبود بخشید.

از سرویس های ارتقاء الکسا نظیر RankBoostUp استفاده نمائید.

یک دامنه پرترافیک خریداری نموده و آن را به سایت خود ریدایرکت نمائید.

کدام سایت ها جزء 10 رتبه برتر الکسا هستند؟

در زیر به پر بازدیدترین سایت ها در کل دنیا در سال 2018 اشاره شده است:

Google

Youtube

Facebook

Baidu

Wikipedia

Qq

Amazon

Taobao

Yahoo

Tmall

رتبه خوب الکسا چه عددی است؟

این یک سوال عینی است. رتبه اکثر بلاگرهایی که برای کسب رتبه جهانی تلاش می کنند زیر 100k و برخی دیگر بالاتر می باشد. 100k پارامتر خوبی برای بلاگرهایی است که شغل اصلی آنها پست گذاشتن نیست، خصوصاً رتبه زیر 100k که پارامترهای گزارش شده از طرف الکسا برای آنها دقیق تر است. به جای اینکه صرفاً به عدد توجه کنیم بهتر است آن را با وبلاگ های دیگر که مرتبط با وبلاگ شما هستند مقایسه نمائید. برای مثال اگر سایت دانلود نرم افزار دارید می توانید سایت خود را با پی سی دانلود با رتبه 1335 و میهن دانلود با رتبه 25456 مقایسه کنید. در نهایت، این تعداد تا زمانی که هدف اصلی شما محقق نشود مهم نمی باشد.

فواید داشتن رتبه پایین الکسا

فرض کنید رتبه الکسای شما قانونی بوده و دستکاری نشده است. در این صورت می توان فواید بی نظیری از این رتبه پایین انتظار داشت:

می توانید کسب و کار بیشتری داشته باشید. مردم بیشتر به شما اعتماد می کنند و تعداد زیادی بلاگر در سایت شما پست میهمان خواهند گذاشت.

سایت شما به عنوان منبع استفاده می شود و بسیار کپی می گردد. ربات های بسیاری هنگام کپی کردن محتوا از سایت های مختلف به کار می افتند و ترافیک تولید می کنند. اکثر اوقات با استفاده از این روش می توان لینک های جدید بدست آورد. چون این سایت های کپی شده معمولاً دامین آتوریتی پایینی دارند، سایت شما با جریمه های محتوای تکراری آسیب نخواهد دید.

شما می توانید پارامترهای جذاب دیگری در صفحه رتبه الکسا مشاهده کنید از جمله آمارگیری بر اساس جنسیت، تحصیلات و مکان. البته شما می توانید آنها را در آنالیز گوگل نیز مشاهده کنید.

نتیجه گیری

دو روش برای ارتقاء الکسا وجود دارد: یکی از طریق محتوایی که سئو آن در سطح بالا است و دیگری از طریق ترافیک جعلی حاصل از نصب نوار ابزار الکسا و یا سرویس ارتقاء الکسا. توصیه می شود در استفاده از راهکارهای کلاه سیاه برای افزایش رتبه احتیاط کنید زیرا آنها در طولانی مدت به کسب و کار شما آسیب خواهند زد. بهترین روش برای بهبود وضعیت الکسا، تولید محتوای شگفت انگیز و ارتقاء کسب و کار از طریق این محتوا می باشد.