بابک جهانبخش: از خوانندگان مطرح و موفق کشورمان

بابک جهانبخش فعالیت خود را در زمینه موسیقی پاپ در سال 1384 شروع کرده و تاکنون توانسته مخاطبان زیادی را به دست آورد. او دانش آموخته رشته صداگذاری موسیقی بوده و بعد از مدتی فعالیت در فوتبال وارد دنیای موسیقی شد.

بیوگرافی بابک جهانبخش

علی جهانبخش که ما او را با نام بابک می‌شناسیم در 1 فروردین سال 1362 در بوخم آلمان به دنیا آمده است. علت به دنیا آمدن بابک در آلمان به خاطر تحصیلات پدرش بوده و بعد از اینکه تحصیلات پدرش تمام شد به ایران برگشتند.

 

بابک جهانبخش هنگامی که 5 ساله بود شروع به یادگیری پیانو زیر نظر یک استاد آلمانی کرد. بعد از برگشت به ایران زیر نظر استاد مجتبی میرزاده دوره‌های موسیقی را گذرانده و توانست در 14 سالگی مجوز اجرا در تلویزیون را دریافت کند. در همان سال نیز اولین آهنگ خود را برای صدا و سیما ضبط کرد.

ساز تخصصی بابک پیانو است و علاوه بر خوانندگی به عنوان آهنگساز و تنظیم کننده نیز فعالیت می‌کند.

اولین آلبوم بابک جهانبخش

در سال 1382 زمانی که 20 ساله بود، شروع به تهیه اولین آلبوم خود کرد. بعد از دو سال تلاش توانست اولین آلبوم خود را به بازار عرضه کند. این آلبوم باعث شد افراد زیادی با او آشنا شده و به عنوان دومین پدیده سال موسیقی انتخاب شود.

بعد از آن دومین آلبوم خود را با نام «من و بارون» در سال 1391 به بازار عرضه کرد و باعث شد در دنیای حرفه‌ای موسیقی شناخته‌تر شود. این اهنگ بابک جهانبخش نیز با استقبال قابل ملاحظه ای همراه بود.

41

ازدواج بابک جهانبخش

این خواننده محبوب کشورمان بعد از برگشت از کنسرت لندن، با خانم مروارید شهریاری آشنا شده و در نتیجه باهم ازدواج می‌کنند. مروارید شهریاری متولد تهران بوده و یک شرکت بازرگانی را اداره می‌کند. این دو در سکوت خبری و بدون اینکه علت آن معلوم شود از یکدیگر جدا شدند و یک پسر به نام آرتا دارند.

بعد از جدایی و در آذر سال 1396 بابک جهانبخش برای بار دوم با خانم پریا پرتوی ازدواج کرد. خانم پرتوی طراح و مدل لباس است. بهتر است بدانید که پریا تقوی یک دختر از همسر اول خود یعنی حمید خندان دارد.

علایق بابک جهانبخش

بابک از کودکی به فوتبال علاقه زیادی داشته و زمانی که در آلمان بود در تیم پایه بوخم بازی می‌کرد. بعد از برگشت به ایران به دلیل علاقه همه خانواده به تیم استقلال، او نیز به استقلال علاقمند شده و در مدرسه فوتبال این تیم ثبت نام کرد. اما بعدا به خاطر مسائلی که برایش پیش آمد از فوتبال کناره‌گیری کرده و به دنیای موسیقی وارد شد.

او می‌گوید که علاوه بر فوتبال به حیوانات نیز علاقه دارم و در کودکی حیواناتی مثل همستر، خرگوش، لاک پشت و طوطی داشتم.

عمل قلب بابک جهانبخش

در 22 تیر سال 1399 بابک جهانبخش به طور ناگهانی دچار مشکل قلبی شده و بعد از بستری در بیمارستان، عمل قلب باز انجام داد. عمل او موفقیت آمیز بوده و بعد از آن دوباره فعالیت‌های حرفه‌ای خود را ادامه داد.

42

کنسرت بابک جهانبخش

این خواننده خوش صدا در سال 1387 توانست اولین کنسرت خارج از کشور را در لندن برگزار کند. بعد از موفقیت آمیز بودن این کنسرت در سال 1389 و بعد از انتشار آلبوم «احساس» در تهران نیز به اجرای کنسرت پرداخت.

او با برگزاری کنسرت‌های مختلف در داخل و خارج از کشور توانست به شهرت زیادی برسد. بابک همچنین در جشنواره موسیقی فجر نیز اجرا داشته است.

آلبوم‌ها و آهنگ‌های بابک جهانبخش

این خواننده خوش ذوق تاکنون آلبوم‌ها و آهنگ‌های زیادی منتشر کرده است که برخی از آهنگ های بابک جهانبخش عبارتند از:

  • آلبوم چی شده
  • آلبوم بی اسم
  • آلبوم احساس
  • آلبوم حالم خوبه
  • تیتراژ برنامه برف می‌باره
  • حضور در برنامه خندوانه و خواندن آهنگ اکسیژن
  • حضور در برنامه دورهمی و اجرای آهنگ‌های بی تو می‌میرم و ایده‌آل
  • آهنگ پریزاد
  • آهنگ بوی عیدی
  • آهنگ تو که حساسی
  • آهنگ منظومه احساس
  • آهنگ کافه پاییز