چرا دبی مقصد مناسبی برای نوروز 98 میباشد؟

دبی، شهری پر از تفریحات گوناگون است. شهری مدرن که با ساختمان های تجاری بلند مرتبه، هتل های لوکس، خطوط هوایی گسترده با هواپیماهای پهن پیکر، مراکز خرید بزرگ و … شناخته می شود. همه این ها در کنار هم دبی را تبدیل به یکی از جذاب ترین مقاصد گردشگری در خاورمیانه و حتی در جهان نموده اند. اما این شهر گرانقیمت دارای مراکز فرهنگی و تاریخی نیز می باشد که کمتر به آن توجه شده است. در ادامه شما را با سه جاذبه فرهنگی و تاریخی این شهر مجلل در تور دبی آشنا خواهیم نمود.

موزه دبی

موزه دبی

این موزه در قلعه الفهیدی راه اندازی شده است. قلعه الفهیدی جهت محافظت از دبی در سال ۱۷۸۷ ساخته شد. برای ساخت دیوارهای قلعه بلوک های مرجانی بکار رفته و به وسیله آهک این بلوک ها روی هم ثابت نگه داشته شده اند. طبقه بالای قلعه به وسیله چند ستون چوبی حمایت می گردد و برای ساخت سقف، از کاه گل، گچ و نخل استفاده شده است. در قدیم خانواده حاکم دبی در این قلعه اقامت داشتند و همچنین از اینجا به عنوان پادگان، زندان و مقر دولت مورد استفاده می شد. در سال ۱۹۷۱ قلعه الفهیدی بازسازی گردید و در سال ۱۹۹۵ توسعه پیدا کرد. هم اکنون قلعه الفهیدی به عنوان موزه دبی شناخته می شود. وقتی وارد این قلعه می شوید در حیاط آن چند قایق قدیمی خواهید دید، همچنین قسمتی اختصاص به معرفی سلاح ها و ادوات جنگی دارد و قسمت دیگر آلات موسیقی عربی را معرفی می کند. اگر وارد زیر زمین شوید با نمایشگاهی مواجه خواهید شد که زندگی مردم امارات در گذشته را نشان می دهد و در بخش دیگر آثار بدست آمده از قبرستان قدیمی ۳ تا ۴ هزار ساله در منطقه القصیص در معرض دید بازدیدکنندگان تور دبی قرار دارد.

بستاکیا

بستاکیا

بستاکیا نام محله ای قدیمی در دبی است که در اواخر قرن نوزدهم بنا گردید. این مکان قدیمی محل اقامت تاجران ایرانی بوده است که تجارت پارچه و مروارید انجام می دادند. تاجران ایرانی به خاطر نبود مالیات تجارت در دبی و امکان دسترسی مناسب به خور دبی به اینجا آمده بودند. بستاکیا در قسمت جنوبی نهر دبی ساخته شد و هنوز هم ساختمان های مرجانی آن با بادگیرهایی که بر روی آنها قرار گرفته اند خودنمایی می کند. بدون شک تاجران ایرانی این بادگیرها را با الگوبرداری از بادگیرهایی که در ایران وجود دارد به این شکل ساخته اند. وجود این برج های بادگیر موجب می شد که در گرمای طاقت فرسای دبی تاجران ایرانی بتوانند هوای محل اقامتشان را خنک نگه دارند. پس از مدتی به علت شرایط مساعد تجارت این محله دچار تغییر و دگرگونی شد زیرا بازرگانان نیاز به فضای بیشتری برای تجارت خود داشتند و به همین علت بسیاری از خانه های قدیمی تخریب و تبدیل به مراکز تجاری گردید. امروزه محله بستکیا جزو میراث فرهنگی و تاریخی دبی محسوب می شود و خانه های باقی مانده در این محله بازسازی شده و از آنها به خوبی نگهداری می شود.تا بازدید کنندگان تور دبی از آن لذت ببرند

 

بازار مرشد

بازار مرشد

بازاری قدیمی که به سوق المرشد مشهور است. در این بازار سنتی می توانید سوغاتی های محلی دبی را با قیمت های مناسب بخرید. بازار مرشد دبی یکی از پرطرفدارترین و قدیمی ترین مراکز خرید دبی است. قدمت زیاد این بازار علاقه مندان به مکان های تاریخی را به سمت خود می کشاند. مرشد العصیمی که یک بازرگان کویتی بوده، این بازار را تاسیس و راه اندازی کرده است. با گذر زمان و توسعه آن، بازار مرشد در بین بازارهای دبی محبوبیت خاصی پیدا کرد و مشهور شد. محل قرارگیری این بازار در منطقه دیره دبی و در خیابان سبخه به همراه چند خیابان اطراف آن می باشد. اگر وارد بازار شدید و تعداد زیاد فروشندگان ایرانی توجه شما را به خود جلب کرد باید بدانید اکثر مغازه های این بازار توسط ایرانی ها در طی این سالها خریداری شده و اداره می شوند و همین موضوع این محل داد و ستد را تبدیل به یک بازار ایرانی کرده است. بازار مرشد محلی برای یک خرید ارزان است. در این بازار محصولات مختلف به صورت کلی و جزئی به مشتریان عرضه می شوند. پس اگر به دنبال خرید اجناسی با کیفیت مناسب و قیمت ارزان هستید، بازدید از بازار مرشد خالی از لطف نیست.

 

 

تور دبی فرصت مناسبی برای دیدن این شهر مدرن است. در کنار جاذبه های مدرن، علاقه مندان به فرهنگ و تاریخ دبی می توانند از موزه ها و آثار به جا مانده از گذشته این شهر دیدن کنند تا با پیشینه تاریخی و روند پیشرفت آن آشنا شوند. با خرید تور لحظه آخری و پرداخت کمترین هزینه می توانید در بهترین هتل های دبی اقامت داشته باشید و از خدماتی منحصربفرد بهره مند گردید.