روزهای ترسناک جهانبخش در جزیره

ستاره فوتبال ایران در 7 هفته ابتدایی لیگ برتر فرصت چندانی برای اثبات توانایی‌های خود نداشت و به عنوان بازیکن ذخیره در دقایق پایانی به بازی گرفته می‌شد. اما شرایط از هفته هشتم تغییر کرد و جهانبخش برای 4 بازی متوالی در ترکیب اصلی تیمش قرار گرفت. در‌حالی که نمایش ستاره تیم ملی کشورمان بازی به بازی بهتر می‌شد، یک مصدومیت بد‌موقع باعث شد تا او 60 روز خانه‌نشین شود و 11 بازی تیمش را از دست بدهد.

این مصدومیت کار علی جهان را برای بازگشت به ترکیب اصلی سخت کرد اما حضور در 4 بازی اخیر برایتون نشان می‌دهد که سرمربی این تیم بار دیگر به ستاره فوتبال ایران اعتماد کرده. البته این اعتماد نمی‌تواند پایان خوش جهانبخش در اولین فصل حضورش در لیگ برتر را تضمین کند، چرا‌که او و برایتون در شرایط چندان خوبی به‌سر نمی‌برند.

در بازی‌های این هفته لیگ برتر حضور‌70 دقیقه‌ای علیرضا جهانبخش در ترکیب برایتون هم مانع ادامه ناکامی‌های این تیم نشد تا شکست 2- صفر مقابل کاردیف آن هم در آمکس استادیوم زنگ خطر را برای این تیم و ستاره‌هایش به صدا در آورد. بعد از تراژدی سنگین باخت 5- صفر مقابل بورنموث طرفداران برایتون امیدوار بودند این تیم بتواند از سد کاردیف بگذرد تا به منطقه امن برسد اما این اتفاق رخ نداد تا تیم محبوب آن‌ها در فاصله 2 امتیازی منطقه سقوط بایستد.

نکته‌ ترسناک‌تر برای برایتونی‌ها، قرعه 5 بازی پایانی فصل است که یک ماه پراضطراب را پیش‌روی آن‌ها قرار می‌دهد. جهانبخش و هم‌تیمی‌هایش در این 5 هفته باید در ابتدا به مصاف ساوتهمپتون بروند، جدالی که نتیجه آن با توجه به همسایه بودن در جدول 6 امتیازی تلقی می‌شود. رویارویی با نیوکاسل، آرسنال، منچسترسیتی و ولو‌رهمپتون در سایر بازی‌ها نیز بر سختی‌های این قرعه خواهد افزود.

برایتون در 2 هفته پایانی لیگ جزیره باید به مصاف من‌سیتی برود که با لیورپول در کورس قهرمانی رقابت شدیدی دارد، همین‌طور آرسنال که در راه کسب جواز چمپیونزلیگ با چلسی، من‌یونایتد و... رقابت دارد و اصلا دنبال از دست دادن امتیاز نخواهد بود. با این شرایط می‌توان از حالا گفت کریس هیتن و بازیکنانش چه روزهای ترسناکی در هفته‌های پایانی جزیره پیش‌رو دارند.