سرمقاله روزنامه های امروز/ چرا «مجمع» باید پرونده FATF را ببندد؟

به گزارش افکارنیوز، روزنامه های صبح امروز ایران در سرمقاله های خود به مهمترین مسایل روز کشور و جهان پرداخته اند که گزیده آن ها در ذیل می آید:

خواب شیرین فرهادها نباید تعبیر شود

یک بازیکن سابق فوتبال، از مأمور راهنمایی و رانندگی فیلم می‌گیرد و به‌قصد تهدید و تحقیر او در شبکه های اجتماعی منتشر می‌کند، یک کارگردان سینما که سال ها نان تلویزیون و سینمای دولتی را خورده، در مراسم ختم خشایار الوند با افتخار می گوید که سال هاست تلویزیون جمهوری اسلامی را نگاه نمی‌کند و […]

اسم رمز جدید آمریکا برای مداخله در منطقه

مذاکرات میان آمریکا و طالبان پس از یک وقفه دو روزه، از سر گرفته شده است.بر اساس اعلام منابع نزدیک به دو طرف، پیشرفت های قابل ملاحظه ای در مذاکرات به دست آمده است. تعطیلی دو روزه مذاکرات هم بر اساس آنچه که به رسانه ها گفته شده به منظور بررسی جزئیات فنی بسیار دقیق مفاد مذاکرات صورت پذیرفته است.

چرا «مجمع» باید پرونده FATF را ببندد؟

دیپلماسی و مذاکره، فراتر از «معامله» است؛ اصالتاً، دفاع از امنیت و منافع ملی است و آنجا که پای صیانت از مرزهای امنیت و منافع ملی در میان باشد، اصلاً جای چانه زنی و کوتاه آمدن نیست. اما از باب قاعده «الزموهم بما الزموا انفسهم»، فرض می‌گیریم دیپلماسی و مذاکره، صرفاً و ذاتاً معامله است. اما با همین فرض، هر معامله استواری، مبتنی بر «اعتماد» است و بدون آن، معامله دشوار می‌شود.