افتتاح پروژه‌ها، نشان از بی‌اثر بودن تحریم‌هاست

 حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور ضمن تبریک هفته دولت گفت: دولت در یک سال گذشته شرایط خاصی را در کشور مدیریت کرده است. در حال حاضر ما در یک جنگ تمام عیار اقتصادی با آمریکا هستیم. آمریکایی‌ها به‌ همراه رژیم صهیونیستی دو بخش از کشور را به صورت ویژه‌ای هدف قرار داده‌اند.

اخبار سیاسی- امیری بیان کرد: در وهله اول تلاش کردند تا با ضربه زدن به اقتصاد کشور و با ایجاد نارضایتی عمومی، به قول خودشان مردم را علیه نظام جمهوری اسلامی بشورانند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: با تدابیر و برنامه‌ریزی‌هایی که اتخاذ شد و همچنین با حمایت‌های مقام معظم رهبری و همکاری و همیاری مردم دشمن در این بخش شکست خورد و ناکام ماند. چون مردم دولت را برآمده از خواست و انتخاب خود می‌دانند و همچنین دولت برخاسته از ملت است، بنابراین شرایط را کاملا درک کردند و یک فهم مشترکی از شرایط کشور بین مردم و دولت پدید آمده است.

او افزود: از تمام مشکلاتی که مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، مطلع هستیم و آقای رئیس جمهور بار‌ها به آن اشاره کردند، با درک درست مردم از شرایط کشور، نقشه آمریکا و رژیم صهیونیستی نقش برآب شد و ما می‌بینیم با وجود تحریم‌های بی‌سابقه‌ای که آمریکا علیه کشورمان تاکنون اجرا کرده، نتیجه مدنظرشان را نگرفته و هم‌اکنون شاهد افتتاح پروژه‌های توسعه‌ای در کشورمان هستیم.

امیری با بیان اینکه آقای رئیس جمهور چند روز پیش پروژه بزرگی را در خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کرمانشاه افتتاح کردند، اعضای دولت هم در سفر‌های استانی خود طرح‌هایی را افتتاح می‌کنند، گفت: در شرایط تحریم فعالیت‌های توسعه‌ای نشان از این دارد که آمریکا به اهداف خود که همان ضربه زدن به اقتصاد کشور است، نرسیده و نتوانسته مشکل اساسی برای کشور ایجاد کند، که البته منکر مزاحمت‌هایی که در این راه ایجاد کردند نیستیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: باتوجه به تمام مزاحمت‌های آمریکا، خوشبختانه ایران در مسیر درستی پیش می‌رود. جنگ رسانه‌ای تمام عیاری را آمریکا و رژیم صهیونیستی از زمستان ۹۶ با هدف تأثیرگذاری بر سرمایه اجتماعی ایران آغاز کردند. آتش بسیار سنگینی را از منظر رسانه‌ای و تبلیغاتی علیه دولت ایران راه انداختند، اما این بخش هم با هوشیاری مردم، بلوغ سیاسی، مقاومت، حمایت‌های مقام معظم رهبری، برنامه‌های دولت و عملکرد بسیار قوی رسانه‌های دیداری و شنیداری، دشمن را شکست داد.

امیری اظهار کرد: خوشبختانه شرایط کشور از لحاظ اقتصادی رو به بهبود بوده و ثبات مطلوبی در بازار ایجاد شده است. کارشناسان شرایط اقتصادی کشور را در نیمه دوم سال خوب ارزیابی می‌کنند. به رغم مزاحمت‌های آمریکا در یک سال اخیر دولت توانسته به نحوی امور را مدیریت کند که برنامه‌های دشمن را خنثی کرده و اکنون کشور از جهت کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم اعم از دارو و تجهیزات پزشکی مشکلی ندارد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: آمریکایی‌ها تصور می‌کردند که می‌توانند صادرات نفت ایران را به صفر برسانند، ولی باید بدانند که صادرات نفت ایران هیچگاه به صفر نخواهد رسید.

امیری با بیان اینکه مناسبات بین‌المللی خوبی با دنیا داریم، تصریح کرد: با تلاش تیم دیپلماسی ایران موضوع ایران هراسی که اوایل سال ۹۲ شاهد بودیم، کاملاً جای ایران با آمریکا را عوض کرده و اکنون این آمریکاست که در دنیا منزوی شده است. رفت و آمد‌های متعدد هیئت‌های دیپلماسی در ایران، سفر‌های مقامات کشور‌های بزرگ یا تماس‌های آنها با آقای روحانی نشان از موفقیت ما در سیاست خارجی دارد.