بهنوش صادقی از اولین تجربه فیلم سازی اش میگوید

برنامه «سودای سیمرغ» رادیو گفت‌وگو با حضور بهنوش صادقی، فیلمساز ، دکتر بشیر حسینی،کارشناس سینما و آریا قریشی منتقد روانه آنتن شد. بهنوش صادقی با نادرست دانستن این انتقاد که فیلم «خانه دیگری» نیاز به روتوش و تدوین مجدد دارد ، گفت: «به هیچ وجه فیلم نیاز به تدوین دوباره ندارد و عجله ای که در رساندن فیلم به جشنواره وجود داشت ارتباطی با مسائل فنی نداشت و صداگذاری و تدوین در نهایت صبر و دقت انجام شده است. فیلم در زمان پخش پرش های زیادی دارد که اشکال فنی پخش سالن سینما محسوب می شود نه مشکلات فنی فیلم.»

وی در پاسخ به این سوال که چرا علیرغم فعالیت هایی که داشته‌اید دیر به فیلمسازی در سینما اقدام کردید،گفت: «در مورد ورود به سینما عجله ای نداشتم و خوشحالم که در این سن و با تجربه اقدام به ساخت فیلم کردم.»

سازنده فیلم «خانه دیگری» از دست دادن پدر خود را عامل اصلی برای ساختن این فیلم عنوان کرد و گفت: «این فیلم به جایگاه پدر در خانواده و به از بین رفتن خیلی از روابط اشاره می‌کند. در این فیلم سعی کردم به زندگی در لحظه تاکید کنم و بدانیم که اگر واقعا زندگی کنیم از مرگ نمی ترسیم.»

دکتر بشیر حسینی در پاسخ به این سوال که آیا از نظر شما در 4 سال گذشته سینمای امید محقق شده است‌، گفت: «شاید به دلیل اینکه دکتر ایوبی خودشان خیلی امیدوارند این موضوع را مطرح کرده‌اند اما واقعیت این است که وقتی ما سیاستمداران را به حوزه فرهنگ می آوریم و خود آن افراد به توقعی که دارند نمی‌رسند مدلهای خاص سخن گفتن را در آنها می بینیم.» وی با بیان اینکه سیاستگذاران در سیاستگذاری نقشی ندارند، تاکید کرد : «بهتر است با قضیه هنر کمتر شعاری و بیشتر مسئولیت مندانه برخورد کنیم. باید عملکرد مدیران را بررسی کنیم تا ببینیم کدامیک مقصر و کدامیک برای جامعه سینمایی موثر بوده اند. ما گاهی فراموش می کنیم سینما یک خرده نظام در نظام اجتماعی است و توقع داریم یک اتفاق اساسی در آن روی بدهد. مدیران سینمایی ما شجاعت و شهامت دست گذاشتن بر روی مشکلات و اعتراف را ندارند.»

در ادامه آریا قریشی با بیان اینکه آنچه که در متن جامعه روی می دهد باید در سینما نمود پیدا کند و سینما باید از دل جامعه باشد و این موضوع نمی تواند عکس باشد، گفت: «در یک دولت مدلی از یک سینما پایه گذاری می شود که در دولت بعدی از بین می رود و مشکل ساز خواهد بود.به همین دلیل است که سینما از مردم فاصله دارد زیرا تفکر نازل شده از بخش های دیگر بر سینما تاثیر می‌گذارد.»

برنامه "سودای سیمرغ" در ایام جشنواره فیلم فجر ساعت 20:00 از رادیو گفت‌و‌گو پخش می‌شود.