مسئول کمیته نقل و انتقالات لیگ برتر توضیحاتی را درباره نقل و انتقالات لیگ شانزدهم ارائه کرد.

 

مصطفی شهبازی درباره فصل نقل و انتقالات لیگ برتر اظهار داشت: نقل و انتقالات لیگ شانزدهم نیز مثل فصول قبلی در 2 نوبت است که از 25 خردادماه آغاز شده و تا 15 شهریورماه ادامه دارد. در این فاصله کمیته مسابقات هم می تواند چند هفته از لیگ را برگزار کند. تیمها نیز می توانند در حین برگزاری بازیها لیست بازیکنان خود را پر کنند.

 

وی ادامه داد: تاریخی که برای نقل و انتقالات در نظر گرفتیم، به صورت بین المللی است و به فیفا نیز اعلام کرده ایم. بازیکنان داخلی قراردادشان به صورت کاغذی امضا می شود اما بازیکنان بین المللی از طریق سیستم TMS ثبت می شود. هیچ استثنایی نداریم و فقط بازیکنان آزاد هستند که تابع 2 بازه زمانی می شوند.

 

شهبازی در ادامه درباره بازیکنان سرباز عنوان کرد: اگر بازیکنانی مثل مصدوم، محروم و یا سرباز مدت محرومیت یا خدمتشان تمام شود، بلافاصله می توانند در بازه نقل و انتقالات به تیمشان بازگردند اما اگر مثلا آبان ماه این موضوع باشد، باید صبر کنند تا زمان نقل و انتقالات بعدی برسد و به باشگاه قبلی برگردند. فعلا قوانین نقل و انتقالات مثل سابق است و تغییری نکرده است.

 

شهبازی در پایان افزود:  به محض اینکه قرارداد در باشگاه ثبت می شود، قابل اعتماد است. برای بازی کردن ثبت در سازمان لیگ ملاک است. البته قبل از این هم تعهدات به قوت خودش باقی است.