تحلیل ذوالفقار نسب/ پرسپولیس به موقع باخت

بیژن ذوالفقار نسب در خصوص شکست تیم پرسپولیس مقابل السد قطر در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا گفت: با اطلاعاتی که من دارم به نظرم پرسپولیس به دلیل عدم تمرکز در بین بازیکنان و نداشتن سازماندهی در خط دفاعی این شکست را پذیرفت. اشتباهاتی که دیشب دیدیم نشان دهنده این بود که بازیکنان بدون تمرکز در زمین حاضر شدند. البته باید بگویم که من قبلاً هم گفته بودم که باید هافبک‌های دفاعی به مدافعان مرکزی نزدیک‌تر باشند و این مسئله را دیشب شاهد نبودیم البته این باخت می‌تواند اثرات مثبتی ایجاد کند به شرط آنکه کادر فنی پرسپولیس در آرامش یکبار دیگر این بازی را ببیند. نتیجه بازی پرسپولیس در گروی سازماندهی و تمرکز در خط دفاع است که البته ما شب گذشته شاهد این مسئله نبودیم. با هر حمله‌ای که تیم السد انجام می‌داد دفاع پرسپولیس به هم می‌ریخت و می‌توانم بگویم ما گل‌هایی را دیشب دیدیم که پرسپولیس در ۲ سال اخیر مشابه آن را نخورده بود.

وی در پاسخ به این سوال که شاید بازیکنان پرسپولیس عقب افتادن در بازی و جبران کردن آن را بلد نبودند، افزود: به هر حال همه مسائل دخیل است. وقتی تیمی سازماندهی خوبی ندارد یعنی اینکه یک اتفاق رخ داده است. شاید در جریان بازی اتفاقی رخ داده که بازیکنان انتظارش را نداشتند، به نظر من این مسئله می‌تواند یک هشدار خوب برای پرسپولیس در این شرایط باشد. اعتقاد دارم که پرسپولیس می‌تواند از این شکست درس‌های خوبی بگیرد. در لیگ قهرمانان آسیا باید ۶ بازی انجام دهند که تا اینجا از ۲ بازی ۳ امتیاز و تفاضل گل مثبت یک دارند. در ۴ بازی باقی‌مانده باید مراقب بود و شکست دیشب یک هشدار مناسب به حساب می‌آید. بازیکنان باید بتوانند به شرایط خوبشان برگردند.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درباره اینکه برخی‌ها نسبت به تعویض‌های برانکو معترض هستند و می‌گویند او دیر تعویض می‌کند، افزود: برانکو اتفاقاً در تعویض کردن تخصص دارد و این مسئله را از زمانی که در کنار بلاژویچ کار می‌کرد آموخته است اما من هم معتقدم که بازیکنی مثل سیامک نعمتی باید بیشتر فرصت بازی کردن پیدا کند. او هر زمانی که به بازی آمده اثرگذار بوده و بهتر است به جای ۱۰ دقیقه فرصت بیشتری به او داده شود. قطعاً نعمتی می‌تواند در زمان‌های بیشتر خودش را بهتر هم نشان دهد چرا که او تحرک خوبی دارد یا حتی بشار رسن هم نشان داده که بازی‌اش مقابل تیم‌های حوزه خلیج فارس همخوانی خوبی دارد و باید شانس بیشتری برای بازی کردن پیدا کند. من درون تیم نیستم اما اعتقاد دارم که بازیکنی مثل محسن مسلمان که ۹ پاس گل داده و آمار خوبی از خودش به جای گذاشته هم باید فرصت بیشتری برای بازی کردن پیدا کند. معتقدم که گروه آنالیز پرسپولیس باید در برخی از تصمیمات تجدید نظر کنند.

ذوالفقار نسب در مورد اینکه آیا این باخت در روند حرکتی پرسپولیس خلل ایجاد خواهد کرد یا نه، گفت: فکر نمی‌کنم مشکلی در این زمینه وجود داشته باشد، این باخت در زمان خوبی بود و می‌تواند پرسپولیس را به شرایط خوب برگرداند اما باید عاقلانه و مدبرانه با مربیان و بازیکنان برخورد شود. البته من دیدم که رسانه‌ها و هواداران از پرسپولیس حمایت کردند و این خیلی کار ظریفی است که باید با آگاهی و دور از تنش آن را انجام داد.