شفر: پرسپولیس بزن زیرش بازی کرد

وینفر شفر  بعد از پیروزی یک بر صفر پرسپولیس مقابل استقلال، گفت: این بازی برای هواداران مهم است و مهم این است که هر چه زودتر پادوانی با سلامتی باز گردد.

* به خاطر شور و شعف به فوتبال علاقمندم

وی افزود: به خاطر  شور و شعف و شادی که در فوتبال هست به آن علاقمند هستم.

*در بسیاری از دقایق پرسپولیس بزن‌زیرش بازی کرد

وی در مورد اینکه دوست داشت وقتی بازیکنان زمین افتادند سریعا بلند شوند، عنوان کرد: در برخی صحنه‌ها بازیکنان عصبی می‌شوند. در خیلی از دقایق پرسپولیس با بزن زیرش بازی می‌کرد.

* وقتی گفتم بازی مهم ما با العین است، پرسیدند؛ چرا؟

سرمربی استقلال در مورد دیدار با العین در لیگ قهرمانان آسیا تصریح کرد: در نشست گفتم بازی با العین برای ما خیلی مهم است که برخی می‌گفتند چرا؟  امروز خیلی توان گذاشتیم و بازیکنان ما نیاز به استراحت دارند. العین یک بازی راحت داشته و شاید انرژی خود را برای بازی با ما نگه داشته باشند. از همه هواداران نه تنها استقلالی بلکه از همه افرادی که آمدند تشکر می‌کنم.

*از این پیروزی خیلی خوشحالم

سرمربی استقلال در نشست خبری گفت: بسیار خوشحال هستم. در جلسه‌ای که امروز قبل از بازی داشتیم با پادوانی صحبت و او از بیمارستان برای همه ما صحبت کرد و خیلی خوشحالم که دربی را بردیم. بابت تیمی که دارم خوشحال هستم. با توانایی زیاد تلاش کردیم. قبل از بازی و بین نیمه عشق به بازی در تیم ما مشخص بود.

* شاید رحمتی با ویلچر هم برای استقلال بازی کند

وی ادامه داد: پرسپولیس تیم بسیار خوبی است و بازی سختی است. برایمان خوب بود که در نیمه اول پرسپولیس بدون منشا بازی کرد. بازیکنان ما مثل رحمتی مشکل زانو داشت. اگر شرایط ادامه پیدا کند شاید او با ویلچر هم بخواهد بازی کند. همه می‌خواهند برای استقلال بازی کنند. نور افکن برخی توپ ها را از دست داد اما در ادامه خیلی جنگید.عشق و شخصیت تیمی باعث برد ما شد. امید ابراهیمی الان بهترین بازیکن ایران است. نه تنها بازیکنان حاضر در ایران بلکه بین کل بازیکنان فوتبالیست ایران منظور من است.

* بعد از شکست الهلال، یک هدیه دیگر به استقلالی‌ها دادیم

شفر تاکید کرد: بازی سختی با العین داریم. العین بازی ساده‌ای داشته اما ما یک بازی سخت داشتیم. هواداران ما بسیار خوشحال هستند. استقلالی‌ها چه در ایران و چه در خارج یک خانواده هستند. بعد از بازی الهلال یک هدیه دیگر دادیم و امیدوارم در بازی با العین هم موفق شویم.

*همه می‌دانند که پرسپولیس فوتبال بازی نکرد

وی در مورد اینکه بازی دو نیمه مختلف داشت و در نیمه دوم تحت فشار قرار گرفتند و اینکه آیا مقابل العین می‌توانند نتیجه مورد نظر را بگیرند، عنوان کرد: در نیمه اول خیلی خوب بازی کردیم. یک موقعیت برای تیام و یک موقعیت برای غفوری درست شد. باید تلاش کنیم که گل دوم را هم بزنیم. در نیمه دوم منشا هم آمد. همه می‌دانند پرسپولیس فوتبال بازی نکرد و فقط توپ بلند و توپ بلند فرستاد. بازیکنان بلند قدی مثل حسینی و چشمی داریم و در خط هافبک باقری هم توپ‌ها را دفع کرد. شانس زدن گل دوم را داشتیم. یکی از مشکلات ما این بود که در جلوی زمین توپ را حفظ نمی‌کردیم. ما نگرانی بابت بازی بزن زیرش پرسپولیس نداشتیم.

*العین مثل ما استرس نداشته

 

سرمربی استقلال در مورد بازی با العین گفت:‌‌ آنها مربی خوبی دارند. زمانی که سرمربی این تیم بودم عبدالرحمن را آوردم که خیلی جوان بود. آنها بازی ساده‌ای داشتند و مثل ما این استرس را نداشتند. ما تمرینات ریکاوری را باید انجام دهیم. برخی بازیکنان نیاز به استراحت بیشتری دارند. زمانی که آمدم شرایط خوب نبود. برای همین تمرینات فردی را در نظر گرفتم. قربانی پسر خوب و جنگنده‌ای است.

* بردن دربی برای من کافی نیست، چیزهای دیگری می‌خواهم

سرمربی آلمانی تاکید کرد: امیدوارم راهی پیدا کنم که در بازی‌ بعدی همه بازیکنان در یک سطح ثابت باشند. یک راه طولانی و سخت داریم. 4-5 ماه قبل که آمدم گفتم راه سختی داریم. ساختن تیم از پائین بسیار دشوار است. همه چیزی که من می‌خواهم این نیست. خواسته بیشتری دارم. برای لیگ قهرمانان باید ببینیم چه کاری می‌توانیم انجام دهیم.

* اگر توپ جابر گل می‌شد، از این سوال ها دیگر نمی‌شد

شفر در پاسخ به این سوال که در نیمه اول پاس‌های زیادی دادند و چرا در نیمه دوم آنقدر به دفاع رفتید، اظهار داشت: به شما گفتم فقط تیام بازیکن جدید این تیم است. باید قدم به قدم کار کنیم. روی مسائل مختلف و آمادگی جسمانی کار کنیم. در نیمه اول خوب بازی کردیم. فرشید اسماعیلی کارت زرد گرفت و برای نگرفتن کارت دوم بیرون آمد. سر تیام دچار مصدومیت شد. در پایان هم بازی یک بر صفر به سود ما بود. برای ما خیلی خوب بود که پرسپولیس جز ارسال بلند ایده‌ای نداشت. یک شانس هم جابر داشت که می‌توانست گل دوم را بزند. اگر آن توپ گل می‌شد دیگر این سوالات پرسیده نمی‌شد. شاید ما در یک بازی 1000 پاس بهم بدهیم اما مهم این است که برنده شویم.

* در 6 ماه قبل خیلی ها بزن زیرش بازی می‌کردند

 

وی در مورد اینکه آیا پرسپولیس فوتبال دیمی بازی می‌کرد که او می‌گوید آنها دنبال بازی بزن زیرش بودند، گفت: هنوز راجع به لیست چیزی نمی‌دانم. الان اینجا هستم. نمی‌گویم پرسپولیس همیشه اینطور بازی می‌کند. آنها امروز در نیمه دوم اینطور بازی کردند و این مسئله برای ما خوب بود چرا که ما چهار ضربه سر زن خوب داشتیم. بیشتر توپ‌ها را زدیم. دیگر فرشید اسماعیلی و داریوش را نگه نمی‌داشتیم آن توپ ها لو می‌رفت و در ادامه استفاه می‌کردیم. فوتبال ما از 6 ماه قبل بهتر شده است. در 6 ماه قبل خیلی از تیم‌ها بزن زیرش بازی می‌کردند اما الان فوتبال خوبی ارائه می‌دهند.

* من سرمربی استقلال هستم، نه تمامی تیم های ایران

شفر در پاسخ به این سوال که شما می‌گویید فوتبال ایران 6 ماه است خوب شده یعنی از وقتی او آمده این اتفاق افتاده است، که عنوان کرد: من سرمربی استقلالم و سرمربی همه تیم‌ها نیستم.

*سوال تان تحریک‌آمیز است و پاسخی به آن ندارم

وی در مورد اینکه بازیکنان استقلال روی زمین دراز می‌کشیدند و آیا این دستور شما بود، گفت: به نظر من سوال شما سوال خوبی نیست. شما فوتبال بازی می‌کنید؟ شما می‌خواهید من چه جوابی دهم؟! این یک سوال تحریک آمیز است. باید از بازی امروز خیلی خوشحال باشید. چند بازیکن ما گرفتگی عضله داشتند و خسته بودند.