پیروزی شیاطین در بازی سنتی لیگ برتر فوتبال انگلیس

در این دیدار قرمزها در همان 30 دقیقه ابتدایی بازی دو بار توسط مارکوس راشفورد به گل رسیدند و تلاش لیورپولی ها برای جبران این دو گل ثمری نداشت و در نهایت شیاطین سرخ به یک پیروزی باارزش رسیدند.

دو تیم بازی را متعادل آغاز کردند و دقایق ابتدایی بدون اینکه موقعیت خاصی روی دروازه ها ایجاد شود، سپری شد.

بازی با همین ترتیب ادامه داشت تا اینکه منچستریونایتد روی اولین موقعیتش در دقیقه 14 به گل رسید. روی ضربه دروازه داوید دخیا، توپ با ضربه سر لوکاکو به راشفورد رسید. او هم با بعد از اینکه بازیکن حریف را جا گذاشت، با یک ضربه دقیق، حساب کار را 1-0 کرد.

بعد از این گل بازیکنان لیورپول بر بازی مسلط شدند و چند موقعیت خوب روی  دروازه منچستریونایتد ایجاد کردند؛ از جمله در دقیقه 23 که چیزی نمانده بود روی یک ضربه کرنر، ویرژیل فن دایک با ضربه سر دروازه را باز کند اما توپ به شانه او برخورد کرد و با تغییر مسیر، از کنار دروازه به بیرون رفت.

در مقابل این منچستریونایتد بود که در دقیقه 24 به گل دوم رسید. باز هم روی شروع بازی از داوید دخیا بود که توپ پشت محوطه جریمه لیورپول به لوکاکو رسید و او هم بعد از پشت سر گذاشتن یکی دو مدافع حریف، توپ را به راشفورد رساند و ستاره جوان شیاطین سرخ با یک ضربه دقیق، کار را تمام کرد.

لیورپولی ها که چیزی برای از دست دادن نداشتند، پیش کشیدند و بعد از چند حمله نصفه  نیمه، می توانستند در دقیقه 28 به گل برسند اما ضربه فیرمینو را دخیا با یک واکنش به موقع مهار کرد.

برتری لیورپولی ها در مالکیت توپ ادامه داشت و در مقابل یونایتدها به دنبال رسیدن به گل های بعدی روی ضدحملات بودند. در  دقیقه 37، چیزی نمانده بود که روی ارسال راشفورد، خوان ماتا گل سوم منچستریونایتد را به ثمر برساند اما ضربه برگردان او با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقایق پایانی باز هم این بازیکنان لیورپول بودند که فشار بیشتری روی دروازه حریف وارد کردند اما دفاع منجسم یونایتدها مانع از ایجاد موقعیت شد و در نهایت نیمه اول با همان دو گل به سود میزبان به پایان رسید.

نیمه دوم را هم لیورپولی ها بهتر آغاز کردند اما دفاع فشرده و پرتعداد یونایتدها، مانع از ایجاد موقعیت روی دروازه این تیم می شد. در دقیقه 50، اشلی یانگ در محوطه جریمه یونایتد، پیراهن صلاح را کشید اما داور پنالتی اعلام نکرد. در دقیقه 54، ارسال رابرتسون در محوطه جریمه به دست آنتونیو والنسیا برخورد کرد اما داور دستور به ادامه کار داد.

در ادامه یونایتدها برای دقایقی توپ و میدان را در اختیار گرفتند اما پس از آن بار دیگر این تیم میهمان بود که حملاتش را از سر گرفت و سرانجام در دقیقه 66 به گل رسید. روی یک حرکت از سمت چپ بود که سادیو مانه توپ را به دهانه دروازه منچستریونایتد فرستاد و اریک بایی در تلاش برای دفع توپ، به اشتباه دروازه خودی را باز کرد.

یونایتدها که با دریافت این گل، احساس خطر کردند، تلاش می کردند تا با بردن بازی به زمین حریف، مانع از ایجاد موقعیت های بیشتر روی دروازه شان شوند اما فشار حملات لیورپول، آنها را برای دقایقی باز هم در لاک دفاعی فرو می برد.

در دقیقه 80، چیزی نمانده بود که همکاری فیرمینو و مانه، به یک موقعیت خوب برای لیورپولی ها منجر شود اما حضور به موقع مروان فلینی، مانع از گلزنی مانه شد. در دقایق پایانی شاگردان یورگن کلوپ فشار زیادی روی دروازه میزبان وارد کردند و چند بار تا آستانه زدن گل تساوی پیش رفتند اما در نهایت این اتفاق رخ نداد و بازی با برتری 2-1 منچستریونایتد به پایان رسید.