تحرکات شیطنت آمیز علیه پرسپولیس

سیدجلال حسینی در خصوص شرایط تیم پرسپولیس وضعیت این تیم در لیگ قهرمانان آسیا،‌ بازی با پدیده خراسان بحث تمدید قرارداد با بازیکنان و موارد دیگر صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید.

 در حالی که به روزهای پایانی لیگ نزدیک می‌شویم بحث تمدید قرارداد بازیکنان پرسپولیس داغ است. نظرت در این خصوص چیست؟

به هر حال بازیکنان تا اینجای مسابقات تلاش زیادی کردند و روز به روز تمرینات سخت را پشت سر گذاشتند. آنها خواسته‌ای برای تمدید قرارداد دارند و باید این خواسته‌های به حق از سوی باشگاه انجام شود. بازیکنان مطالباتی دارند و انتظار دارند که این مطالبات برطرف شود تا بعد از آن بتوانند به صورت حرفه‌ای پای میز مذاکره نشسته و برای تمدید قرارداد اقدام کنند.

 به نظرت بحث تمدید قرارداد با بازیکنان دیر نشده است؟

به هر حال بازیکنان با توجه به عملکرد خوبی که داشتند با پیشنهاداتی روبرو هستند اما تا جایی که می‌دانم باشگاه بحث تمدید قرارداد را آغاز کرده و گرشاسبی هم تلاش زیادی می‌کند تا بتواند مشکلات و موانع را برطرف کند. مطمئنا بازیکنان خواسته‌هایی دارند که باشگاه باید این خواسته‌ها را برطرف کند و بازیکنان به حق و حقوق خود برسند.

 بازیکنان پرسپولیس تا الان چند درصد از پول خود را دریافت کرده‌اند؟

واقعا این را نمی‌دانم و خبری هم ندارم که بازیکنان چند درصد از پول خود را گرفته‌اند چرا که دریافتی بازیکنان متفاوت بوده و به صورت یکسان بازیکنان پول نگرفته‌اند.

 این روزها صحبت از این است که صادق محرمی در پایان فصل لژیونر خواهد بود. نظرت به عنوان کاپیتان و بزرگتر تیم که تجربه فوتبال بازی کردن در خارج از کشور را داری، در این باره چیست؟

درباره صادق محرمی باید بگویم که او جای زیادی برای پیشرفت کردن دارد چرا که تلاش زیادی انجام می‌دهد و می‌تواند خیلی بهتر از این هم باشد.محرمی از بهترین بازیکنان پرسپولیس است که آینده خوبی در انتظار او خواهد بود اما درباره حضور او در تیم‌های خارجی من نمی‌توانم نظری بدهم و به این مسئله ورود نمی‌کنم. این یک تصمیم مهم است که خود صادق باید با مشورت‌های مناسب درباره‌اش تصمیم‌گیری کند اما باز هم تکرار می‌کنم که صادق محرمی از بهترین بازیکنان ماست.

درباره محسن مسلمان هم صحبت‌های زیادی مطرح می‌شود و اینکه او در پایان فصل از پرسپولیس جدا خواهد شد. در این خصوص چه صحبتی داری؟

ببینید محسن مسلمان نیازی به تعریف من ندارد. او یکی از بهترین بازیکنان پرسپولیس است اما من نمی‌توانم در این باره صحبت کنم. او از لحاظ فنی بازیکن بسیار خوبی است و زحمات زیادی هم برای پرسپولیس گرفته است اما با این همه من درباره آینده او نمی‌توانم صحبت کنم. یک موضوعی باید بگویم و آن اینکه باید مشکلات پرسپولیس حل شود چون برخی‌ها پرسپولیس را تحت فشار قرار می‌دهند که البته هدف آنها برای امسال نیست بلکه آنها به دنبال زدن ما برای سال بعد هستند. برخی‌ها پرسپولیس را نشانه گرفته‌اند تا ما را فصل آینده اذیت کنند. ما 16 بازیکن هستیم که در کنار 8 جوان خوب امسال بازی‌های سنگینی انجام دادیم و همه این مسئله را دیدند. ما در سوپر کاپ، لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر عملکرد خوبی داشتیم و در این شرایط فقط هواداران و پیشکسوتان از ما حمایت کردند اما یک جریانی به راه افتاده که این جریان خطرناک است و آنها می‌خواهند سال آینده ما را اذیت کنند چون می‌دانند پنجره نقل و انتقالات تابستانی پرسپولیس بسته است و با این روش می‌خواهند ما را تحت فشار قرار دهند. ما بهترین بازیکنان ایران را داریم و اگر همه آنها در تیم پرسپولیس باقی بمانند کار بزرگی انجام شده است اما کسانی که شیطنت می‌کنند می‌خواهند سال آینده ما را اذیت کنند. می‌دانند سال آینده ما کار سختی داریم و هدف آنها هم مشخص است تا بتوانند سال آینده ما را اذیت کنند.

 شفاف بگو این چه فشاری است که علیه تیم راه افتاده و چه طریقی حمایت می‌شود؟

منظورم مشخص است. شرایط به گونه‌ای است که هواداران را هم ناراحت کرده اند و هر کسی حرفی می‌زند. به هر حال حرف زدن همیشه راحت‌ترین کار است اما شرایط برای برخی بازیکنان سخت شده است و این در حالی است که همه بازیکنان زحمت می‌کشند اما فشارهایی به بازیکنان وارد می‌شود که واقعا نگران کننده است.

 در روزهای اخیر و با وجود وضعیت مناسبی که پرسپولیس در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا دارد اما انتقادهایی به عملکرد تیم می‌شود و برخی می‌گویند که پرسپولیس دیگر شاداب و باطراوت بازی نمی‌کند. نظر خودت به عنوان کاپیتان تیم در این باره چیست؟

من نمی‌دانم منظور کسانی که چنین حرف‌هایی می‌زنند چیست. یعنی چه که ما خوب بازی نمی‌کنیم؟ بهتر است کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند به این موضوع فکر کنند که همه تیم‌ها در نیم فصل تقویت شدند اما پرسپولیس نه تنها تقویت نشد بلکه بازیکن خوبی مثل مهدی طارمی را از دست داد. فصل بعد هم همه تیم‌ها تقویت خواهند شد اما پرسپولیس باز هم محروم است و تقویت نمی‌شویم.ما 15-16 بازیکن هستیم که در هر شرایطی بازی کردیم و روزهای سختی پشت سر گذاشتیم. ما بد بازی نکردیم و نتیجه‌گیری ما هم مشخص است.اینکه می‌گویند با طراوت بازی نمی‌کنید چه معنی دارد؟ همه بازیکنان تلاش می‌کنند و زحمت می‌کشند اما روزهای سخت پرسپولیس تازه آغاز شده است.

 روز شنبه بازی حساسی با پدیده در مشهد دارید که شاید حکم قهرمانی پرسپولیس امضا شود. در خصوص این بازی چه صحبتی داری؟

مطمئنا اگر هر کسی بازی پدیده را ببیند و کادر فنی آن را بشناسد متوجه می‌شود که این تیم چه تیم قدرتمندی است. آنها مربی و بازیکنان خوبی دارند و این در حالی است که ما بازی سختی دو روز قبل مقابل نسف‌قارشی بازی کردیم و شبانه به تهران برگشتیم به طوری که نتوانستیم حتی تا صبح بخوابیم. مطمئنا روز شنبه بازی سختی در مشهد در انتظار ما خواهد بود اما برای اینکه قهرمان شویم باید تلاش زیادی انجام دهیم.

 در حالی که پرسپولیس می‌توانست در دربی قهرمان شود اما این قهرمانی بیش از یک ماه است به تاخیر افتاده است. فکر می‌کنی دلیل این مسئله چیست؟

باید بدانید که هیچ تیمی راحت قهرمان نمی‌شود. مطمئنا ما خیلی از بازی‌ها را بردیم اما شرایط سختی را هم تجربه کردیم. در این مدت فقط هواداران و پیشکسوتان از ما حمایت کردند و به ما انرژی دادند. همه هم اختلاف امتیاز ما را با سایر تیم‌ها دیدند اما به هرحال فاصله تیم‌ها به هم نزدیک است. ما از اول فصل در چند جام جنگیدیم و هیچ تیمی به اندازه ما مسابقه نداده است. این تیم برای هواداران و پیشکسوتان است و آنها باید از ما حمایت کنند. برخی‌ها در این مدت برای ما مشکلاتی به وجود آوردند و این در حالی است که من از 4 ماه پیش هشدار این روزها را دادم و به هواداران گفتم که فریب نخورند. در این مدت هر تیمی بازیکن خواست جذب کرد و فقط پرسپولیس نتوانست این کار را انجام دهد. برخی از بازیکنان هم در ابتدای فصل یا در نیم‌فصل از ما جدا شدند و الان شرایط به گونه‌ای است که کار سخت‌تر هم شده است و هدف کسانی هم که پرسپولیس را می‌زنند سال آینده است و آنها می‌خواهند بازیکنان را تحت فشار بگذارند که متاسفانه برخی بازیکنان نمی‌توانند این فشارها را تحمل کنند.

 پرسپولیس در مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا یا با الاهلی عربستان بازی می‌کند یا به مصاف الجزیره امارات می‌رود. خودت دوست داری پرسپولیس با چه تیمی مسابقه دهد؟

مطمئنا بازی کردن با تیم‌های قطری، اماراتی و عربستانی بسیار سخت است. من بازی شب گذشته الاهلی عربستان را مقابل تراکتورسازی دیدم و این در حالی است که تراکتورسازی خوب بازی کرد اما الاهلی برنده شد. قسمت‌هایی از بازی الجزیره را مقابل الغرافه دیدم و آنها تیم بسیار خوبی هستند. بازی برگشت ما مقابل السد قطر را ببینید تا همه بدانند فوتبال حوزه خلیج فارس چقدر پیشرفت کرده است.ما در بازی‌های باقیمانده در لیگ قهرمانان آسیا و همچنین لیگ برتر بازی‌های سختی داریم و کار سخت ما تازه آغاز شده است. ما چه به عنوان تیم اول و چه به عنوان تیم دوم از گروه‌مان بالا برویم بازی‌های بسیار سختی در مرحله بعد خواهیم داشت.

 وضعیت طلبت از باشگاه نفت به کجا رسید؟

اگر ما ادعا می‌کنیم که فوتبال‌مان حرفه‌ای است باید به تعهدات هم عمل شود. سازمان لیگ به باشگاه نفت اجازه شرکت در مسابقات را داده و حالا باید سازمان لیگ پاسخگوی طلبکاران این باشگاه باشد. اگر ادعای فوتبال حرفه‌ای می‌کنیم باید مربیان و بازیکنان به حقشان برسند و اگر نتوانیم به حق‌مان برسیم سازمان لیگ مقصر است.