آماری جالب از رویارویی منصوریان با پرسپولیس

 تیم فوتبال ذوب آهن در حالی طی دیداری عقب افتاده از هفته یازدهم مقابل پرسپولیس به میدان می‌رود که به تازگی علیرضا منصوریان را بعنوان سرمربی به خدمت گرفته است.

علیرضا منصوریان در نقش سرمربی تاکنون ۷ بار با ۳ تیم مختلف با پرسپولیس دیدار داشته که آمارها در این دیدارها به سود منصوریان است. مربیانی که روی نیمکت پرسپولیس مقابل منصوریان حضور داشته اند عبارتند از حمید استیلی (یک بازی)، علی دایی (یک بازی)، حمید درخشان (یک بازی) و برانکو ایوانکوویچ (۴ بازی). 

منصوریان تاکنون با تیم های پاس همدان (یک بازی)، نفت تهران (۴ بازی) و استقلال (۲ بازی) با پرسپولیس دیدار داشته است. این آمار نشان می دهد منصوریان با نفت بیشترین تقابل را با پرسپولیس داشته و بیشترین رویارویی را هم با برانکو بعنوان مربی پرسپولیس داشته است.

دیدار امروز پرسپولیس و ذوب آهن، هشتمین تقابل منصوریان با چهارمین تیمش مقابل پرسپولیس است. حاصل ۷ بازی گذشته ۳ پیروزی، ۳ مساوی و تنها یک شکست است. تیم های تحت هدایت منصوریان ۱۰ بار به پرسپولیس گل زده اند و ۶ بار گل خورده اند.

نخستین رویارویی منصوریانِ سرمربی با پرسپولیس به سال ۸۸ و دیدار پرسپولیس مقابل پاس همدان باز می‌گردد. این دیدار در ورزشگاه قدس همدان برگزار شد و تیم پرسپولیس با نتیجه ۲ بر یک پاس همدان را شکست داد تا منصوریان اولین و تا به امروز آخرین شکستش مقابل پرسپولیس را در آن بازی تجربه کند.

منصوریان ۶ سال بعد و در لیگ چهاردهم ۲ بار بعنوان سرمربی نفت تهران با پرسپولیس دیدار داشت. نفت ابتدا در نیم فصل نخست با پرسپولیس به نتیجه مساوی یک -یک رسید و در نیم فصل دوم سرخ پوشان را در ورزشگاه آزادی با نتیجه ۲ بر یک شکست داد. علی دایی و حمید درخشان سرمربیان پرسپولیس در این دو دیدار بودند.

وی در لیگ پانزدهم با نفت تهران ۲ بار با پرسپولیسی که برانکو هدایت آن را بر عهده داشت دیدار کرد که در اولین دیدار به مساوی یک - یک رسید و در دومین دیدار توانست پرسپولیس را با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب نماید.

پس از آن منصوریان روی نیمکت استقلال نشست و ۲ بار هم با استقلال مقابل پرسپولیس با هدایت برانکو قرار گرفت که نخستین تقابل آنها به مساوی بدون گل انجامید و استقلال در دومین دیدار موفق شد پرسپولیس را با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب کند. 

دیدار تیم های پرسپولیس و ذوب آهن در چارچوب هفته یازدهم لیگ برتر از ساعت ۱۶:۱۵ امروز در ورزشگاه آزادی برگزار می شود.