تاثیر کیفیت لیگ جزیره به لیگ قهرمانان اروپا

فینال لیگ قهرمانان اروپا بین دو تیم انگلیسی برگزار خواهد شد و لیورپول و تاتنهام در ورزشگاه متروپولیتانو شهر مادرید به مصاف هم خواهند رفت.

حضور دو انگلیس در فینال لیگ قهرمانان اروپا نشان از قدرت کنونی لیگ جزیره و برتری کیفی آن نسبت به دیگر لیگ‌های معتبر و سطح اول اروپا دارد.این اتفاق زمانی شکل جدی به خود می‌گیرد که فینال لیگ اروپا نیز با حضور آرسنال و چلسی کاملا انگلیسی است.

در اینجا به نکاتی که دلایل اصلی حضور تیم‌های لیگ جزیره در 2 فینال معتبر اروپا به حساب می‌آید، نگاهی می‌اندازیم:

حضور مربیان سطح اول و با دانش در لیگ جزیره

*لیورپول با حضور کلوپ در آنفیلد در 2 فصل اخیر نمایشی متفاوت چشم‌نواز را در فوتبال اروپا به نمایش گذاشته است و در اصل نگرش فوتبال مرد آلمانی اسلحه اصلی لیورپول در چند فصل اخیر بوده که منجر به 2 حضور متوالی در فینال لیگ قهرمانان شده است.

*در دیگر تیم‌ها هم این روال محسوس قابل مشاهده بود، پپ درمن‌سیتی که در لیگ قهرمان شد و در لیگ قهرمانان دریک‌چهارم نهایی مقابل تاتنهام حذف شد.

*تاتنهام با درایت پوچتینو در حالی که در لیگ به دلیل مصدومیت متوالی ستاره‌های بدون جانشین از کورس جا ماند در لیگ قهرمانان با در هم شکستن آژاکس شگفتی‌ساز راهی فینال شد.

*آرسنال با متخصص لیگ اروپا اونای امری که تجربه هدایت سن‌ژرمن را نیز در کارنامه داشت در لیگ موفق نبود اما به مانند همیشه در لیگ اروپا با رساندن توپچی‌ها به فینال نشان داد که مربی کار بلد و کهنه‌کاری است.

*چلسی گرچه 20 بازی اول فصل را با قدرت پشت سر گذاشت اما در نهایت تیم تحت هدایت ساری با یک افت مقطعی مواجه شد و در بدترین زمان ممکن از رقابت با من‌سیتی و لیورپول جا ماند.

نتیجه: سطح کیفی لیگ جزیره به دلیل جدال افکار مربیان صاحب سبکی چون کلوپ، پپ، امری، ساری و پوچتینو و حتی مورینیو در ابتدای فصل با منچستر بسیار بالا بود و این موضوع تمام بازی های فصل را مهم و حساس کرده بود و به همین دلیل تیم‌ها آمادگی بالای بدنی،‌تاکتیکی و تمرکزی روبه روی هم قرار می‌گرفتند.

انتقال کیفیت لیگ جزیره به لیگ قهرمانان

در نهایت این روند که در لیگ جزیره به شدت مورد توجه قرار داشت به لیگ قهرمانان نیز منتقل شد و نمایندگان لیگ جزیره در لیگ قهرمانان آمادگی و روحیه جنگ‌طلبی خود را به رخ کشیدند.البته تقابل انگلیسی‌ها در لیگ قهرمانان هم باعث قربانی و حذف شدن من‌سیتی مقابل تاتنهام نیز شد.

آخرین باری که دو تیم انگلیس در لیگ قهرمانان مقابل هم صف آرایی کردند به فصل 2007/08 بر می‌گردد که چلسی و منچستر به مصاف هم رفتند و با قهرمانی شیاطین سرخ همراه شد.