شکایت محرمانه برانکو از پرسپولیس به فیفا!

برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس طبق یک برنامه مشخص و با در نظر گرفتن قوانین فیفا، بی‌آنکه کسی مطلع شود، قبل از اتمام لیگ‌برتر کارهایش را برای جدایی از پرسپولیس انجام داده است.

اخبار ورزشی- بر خلاف تصور مسئولان باشگاه پرسپولیس که همچنان به بازگشت مرد کروات امیدوارند، برانکو چند ماه قبل مدارک و مستندات خود که نشان می‌دهد باشگاه پرسپولیس به تعهداتش عمل نکرده را آماده کرده و از طریق یک وکیل ورزشی باتجربه در فیفا پرونده‌ای علیه پرسپولیس باز کرده تا درصورت شکایت باشگاه پرسپولیس، این مربی پیش دستی کرده باشد تا مشکلی در خصوص قطع همکاری برایش ایجاد نشود.

تمام نامه‌ها و مکاتبات برانکو با مدیریت باشگاه درخصوص حقوق و دستمزد عقب افتاده خود و دستیارانش حالا بخشی از پرونده شکایت او را تشکیل می‌دهد و برای مربیان کروات حکم سندی محکم را دارد.

در نامه‌ای که برانکو برای فیفا ارسال کرده به جزئیات قراردادش اشاره و تاریخ‌هایی که باشگاه وظیفه داشته تا دستمزد و پاداش او را بپردازد، قید شده است. با بدعهدی مسئولان پرسپولیس، برانکو ذره‌ای نگران نیست که ایرج عرب بتواند از طریق فیفا برایش دردسری ایجاد کند و مانع حضور او در الاهلی عربستان شود.

برانکو تک تک پاداش‌هایی پرداخت نشده را در این شکایت قید کرده و احتمالا به زودی نامه‌ای از فیفا به باشگاه پرسپولیس خواهد رسید که شکایت رسمی برانکو را آشکار می‌کند. سرمربی سابق پرسپولیس پس از جند سال کار در ایران و با تجربه‌ای که از تیم‌ملی داشته، از ناآگاهی مدیران فوتبالی ایران نسبت به قوانین بین‌المللی آگاه است. او می‌داند که سرانجام از مسیر فیفا به تمام حقوق و پاداش‌های معوقه خود می‌رسد.

با این اوصاف، باشگاه پرسپولیس نه‌تن‌ها نمی‌تواند برانکو را به ایران بازگرداند بلکه قراردادی که باشگاه به آن استناد کرده از نظر حقوقی دارای مشکلات زیادی است و درصورت ارائه به فیفا به سود برانکو می‌شود. به جز حقوق و قرارداد اصلی، پاداش‌های آسیا، پاداش قهرمانی لیگ‌برتر و قهرمانی جام حذفی از مواردی است که در شکایت برانکو به فیفا وجود دارد.

از سوی دیگر دستیاران برانکو هم شکایت مشابهی به فیفا ارسال کرده‌اند. آن‌ها هم خواستار حقوق و پاداش‌های معوقه هستند. به زودی نامه‌های فیفا به دست باشگاه پرسپولیس می‌رسد و باشگاه پرسپولیس را به پرداخت کلیه حقوق معوقه برانکو و دستیارانش محکوم می‌کند