پرسپولیس قهرمان می شود با یک شرط

رضا شاهرودی پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در رابطه با شکست پرسپولیس مقابل تراکتور اینگونه حرف هایش را آغاز کرد: اول اینکه باید به مربی فرصت داد تا بتواند تاکتیک هایش را پیاده کند و به ترکیب اصلی برسد. تراکتور هم تیم قوی ای بود. بچه های پرسپولیس بد نبودند ولی توپ هایشان گل نشد و بدشانسی آوردند. یک گل خوردند ولی چیزی از ارزش هایشان کم نمی شود. به نظرم باید به مربی فرصت داد. فکر می کنم هنوز تیم به هماهنگی لازم نرسیده. بالاخره هر مربی ای تاکتیک خودش را دارد. آقای برانکو خوب بوده و یک مقدار کار سخت شده و در این شرایط باید از مربی جدید حمایت بیشتری شود. به هر حال فوتبال برد، مساوی و باخت دارد و حتی به نظرم بازی می توانست مساوی هم بشود.

اخبار ورزشی- از شاهرودی در مورد حضور انصاری فرد به عنوان مدیرعامل جدید پرسپولیس پرسیدیم و پایان کار ایرج عرب. شاهرودی با ابراز خشنودی از حضور یک فرد از جنس فوتبال در این رابطه بیان کرد: قبلا هم گفته ام که در تیم بزرگی مثل پرسپولیس هواداران در مورد شرایط تیم نظر می دهند. بستر برای آقای عرب فراهم نبود؛ فراری دادن برانکو و بازیکنانی که می شد، جذبشان کرد مثل عدم یک مهاجم شش دانگ، سبب شد تا همه از آقای عرب ناراحت باشند و در مورد آقای انصاری فرد هم به نظرم نیاز به تعریف وجود ندارد.

بازیکن سابق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس ادامه داد: من شماره 16 را از ایشان (محمد حسن انصاری فرد) گرفتم و خدا را شکر با این شماره خاطرات خوبی در تیم ملی و پرسپولیس دارم. آقای انصاری فرد بازیکن پرسپولیس و تیم ملی بوده و هواداران خاطرات خوبی از او دارند. به او تبریک می گویم که به خانه بازگشته؛ اما نکته مهم تر که همه را خوشحال کرده، این است که یک نفر از جنس فوتبال، به پرسپولیس وارد شده؛ از این جهت می تواند به باشگاه کمک کند. امیدوارم بتواند موفق باشد و از کالدرون حمایت کند تا شاهد ادامه قدرتنمایی پرسپولیس باشیم.

در روزهای اخیر انتقادات زیادی پیرامون علی علیپور و نمایش او وجود داشته. شاهرودی در واکنش به این موضوع عنوان کرد: یادمان نرود علی علیپور آقای گل بوده است. علیپور در راه آهن شاگرد خودم بوده و پسر انتقادپذیری هم هست. به نظرم باید یک جاهایی بیشتر پاس بدهد تا بازیکن دیگری گل بزند. فکر می کنم یک جاهایی خودخواهانه بازی کرد، درصورتی که می توانست به بازیکن کناری اش پاس بدهد. به هر حال موفقیت برای همه تیم است؛ از تدارک گرفته تا مدیریت. علیپور بازیکن بزرگی است و آقای گل بوده. باید روحیه اش بازگردد و با تمرکز برای موفقیت تیم تلاش کند. با این حال، کنار علیپور جای یک بازیکن خالی است؛ آقای عرب می توانست در این زمینه بهتر عمل کند.

از شاهرودی در مورد مهاجم جدید تیم هم پرسیدیم که او گفت: به این بازیکن باید فرصت داد. پرسپولیس تیم بزرگی است و هواداران بزرگی دارد. باید به او بازی داده شود تا بتواند خودش را با شرایط تیم تطبیق دهد. به هر حال خودش هم حرفه ای است و باید سریع تطابق پیدا کند. فکر می کنم اگر یکی دو بازی از اول بازی کند، می تواند مثمرثمر باشد.

پرسپولیس قرعه سختی به خصوص تا هفته ششم دارد و باید با تیم هایی نظیر استقلال، سپاهان و پدیده بازی کند. شاهرودی در واکنش به این موضوع توضیحاتش را اینگونه ازسر گرفت: در این شرایط هواداران باید از تیم حمایت کنند. این قرعه قطعا برای تیم های دیگر هم وجود دارد. بازیکنان باید بروند و با قدرت ظاهر شوند تا در این بازی ها به هر شکلی شده، به خوبی امتیاز جمع کنند. در تبریز هم موقعیت زیاد داشتیم ولی به گل تبدیل نشد. با این حال چیزی از ارزش های بازیکنان کم نمی شود. اسکلت پرسپولیس حفظ شده و این می تواند عامل مثبت باشد. استقلال را شما ببینید که 15 تغییر دارد ولی در پرسپولیس امیری و احمدزاده برگشته اند و رفیعی و شایان از تیم خارج شده اند.

شاهرودی در پاسخ به این سوال که به پرسپولیسِ کالدرون امیدوار است یا خیر، گفت:‌ من خیلی نگاهم به این تیم مثبت است. تیم هجومی بازی می کند. این خیلی خوب است. حتی شنیدم در تمرینات کالدرون می گوید، پاس رو به عقب ندهید. شیوه بازی تیم کالدرون من را یاد تیم علی آقا (پروین) می اندازد که 3-3-4 بازی می کردیم و در هر بازی 3،4 گل به حریفان می زدیم.

مربی سابق تیم امید با اشاره به پرمهره بودن پرسپولیس ادامه داد و افزود: پرسپولیس پر مهره است و می تواند هجومی بازی کند. کالدرون هم بر این موضوع تاکید دارد. به نظرم قطعا می توانیم دوباره قهرمان شویم به شرط اینکه هواداران زود عصبی نشوند و از تیم حمایت کنند. مثل بازی اول نشود که هوادار زیادی به استادیوم نرفته بود. در واقع سرمایه های پرسپولیس هواداران هستند که به تیم برای موفقیت کمک می کنند.