نقش باقری در پرسپولیس کمرنگ شده است

 علیرضا مرزبان در مورد شکست 2 بر صفر پرسپولیس مقابل سپاهان در هفته پنجم لیگ برتر اظهار داشت: قبل از هر چیز باید بگویم چند مسئله مهم در مورد پرسپولیس و کادر مدیریتی و فنی جدیدش وجود دارد که باید به آنها اشاره کنم. موردی که بسیار حائز اهمیت بوده و باعث نگرانی هواداران این تیم هم شده است، موضوع از دست دادن شخصیت تیمی است که پرسپولیس کم کم دارد دچار این مشکل می‌شود. وقتی پرسپولیس مقابل تراکتور شکست خورد و متعاقب آن به سپاهان، دیگر تیم مدعی باخت از نظر شخصیتی دچار آسیب شد و تیم عکس‌العمل خوبی بعد از این دو باخت از خود نشان نداد.

اخبار ورزشی-  بعد از شکست در بازی برابر تراکتور این انتظار را از پرسپولیس داشتیم که متحد‌تر و منسجم‌تر بازی کرده و مقابل حریفانش این‌قدر شانس گل به آنها ندهد، اما متأسفانه تیم با سیستمی که بازی می‌کند، به خصوص حضور دو بازیکن در خط حمله که در زمان دفاع به عقب بر نمی‌گردند و فضا را در اختیار حریف قرار می دهند، راه به جایی نبرده است. کاملاً مشخص است که پرسپولیس آن اتحاد و انسجام تیمی چند سال گذشته‌اش را از دست داده و عدم حضور یک بزرگ‌تر در زمین هم مشهود است.

پرسپولیس روحیه شکست‌ناپذیری‌اش را از دست داده است

وی افزود: نکته قابل توجه در بازی‌های پرسپولیس این است که وقتی این تیم توپ را در زمین حریف لو می‌دهد خیلی راحت روی ضدحمله دروازه‌اش تهدید می‌شود که این جای نگرانی دارد. یک تیمی که چند سال قهرمان لیگ بوده است، باید از نظر تاکتیکی شرایطی داشته باشد که این قدر راحت به حریفانش اجازه خودنمایی ندهد. موضوعی دیگری که درباره از دست دادن شخصیتی تیمی می‌خواهم به آن اشاره کنم، این است که بازیکنان این تیم دیگر روحیه شکست‌ناپذیری خود را نیز از دست داده‌اند. اگر این احساس در تیم به وجود بیاید بعد از دو یا سه شکست در واقع باخت برای تیم عادی می‌شود. در نتیجه حاشیه درون تیمی و تنش نیز در تیم زیاد می‌شود در ادامه اختلاف در بین کادرفنی ایجاد و هواداران نیز از این شکست‌ها ناراحت می‌شوند، مخصوصاً اگر باخت مقابل سپاهانی باشد که هواداران نسبت به آن حساسیت خاصی دارند.

سپاهان تیم برتر میدان بود

مرزبان با اشاره به تیم سپاهان بیان کرد: تیم قلعه‌نویی در این بازی نشان داد که به عنوان یکی از تیم‌های مدعی اصلی وارد فصل جدید رقابت‌های لیگ شده است. آنها بازی باکیفیتی را ارائه کرده‌اند و تیم بسیار پرمهره‌ای هستند. مسئله خیلی مهم این است که این تیم راحت گل نمی‌خورد و موقعیت به حریفانش نمی‌دهد، در زمین بی‌گدار به آب نزده و منتظر می‌ماند تا در یک فرصت مناسب به دروازه‌ حریف خود نزدیک شود. این مسئله را در بازی با پرسپولیس دیدیم، جایی که این تیم در ورزشگاه آزادی به حریفانش اجازه نفس کشیدن نمی‌داد. پرسپولیس به سادگی این بازی را به حریفش واگذار کرد و انصافاً سپاهان در بازی عصر پنجشنبه تیم برتر میدان بود. آنها به مراتب باکیفیت‌تر بازی کردند.

مهاجمان پرسپولیس تنبل هستند

کارشناس فوتبال ایران در مورد راهکارهای پرسپولیس برای دور شدن از این شرایط، خاطرنشان کرد: کالدرون باید در انتخاب مهره‌هایش دقت بیشتری کند و بازیکنانی که آمادگی روحی و بدنی بهتری دارند در بازی‌های سنگین به میدان بروند. در ترکیب پرسپولیس بازیکنانی می‌بینیم که نتوانسته‌اند کیفیت بالایی از خود ارائه کنند، اما همچنان در ترکیب اصلی به میدان می‌روند. این مسئله خیلی مهم بوده و در حال ضربه زدن به تیم است. پرسپولیس شرایط این را ندارد که با دو مهاجم بازی کند و اگر این اتفاق رخ می‌دهد حداقل یکی از آنها وقتی تیم توپ را از دست می‌دهد باید در دفاع تیمی شرکت کند که ما این را در این تیم نمی‌بینیم. علپیور و جونیور هر دو این مشکل را در زمین دارند و به نوعی موقع از دست دادن توپ تنبلی می‌کنند و به خاطر همین فشار روی تیم خیلی زیاد است. این بحث تاکتیکی است که پرسپولیس دیگر آن صلابت گذشته را ندارد و حتی در ضربات ایستگاهی هم خیلی خطرناک نیست. آن فشاری که پرسپولیس روی حریفانش در فصول گذشته می‌گذاشت، دیگر در این تیم دیده نمی‌شود. پرسپولیسی‌ها دیگر این احساس روانی را به حریف منتقل نمی‌کنند که ما پرسپولیس هستیم و شما هیچ شانسی برای بردن ندارید که این خودش خیلی اهمیت دارد.

باید دلیل غیبت سیدجلال بررسی شود

وی غیبت سیدجلال حسینی در ترکیب پرسپولیس را مشهود دانسته و تصریح کرد: باید درون تیم بررسی شود که غیبت سیدجلال دلیل اصلی‌اش چه بوده و آیا این مسئله تنش‌هایی در تیم ایجاد کرده یا فاقد اهمیت است. نقش کریم باقری و محسن خلیلی در این جور مواقع باید پررنگ‌تر شود، مخصوصاً باقری که در کنار سرمربی در جریان تمام مسائل گذشته و حال قرار دارد. کریم از نظر روانی بازیکنان را خیلی خوب می‌شناسد و در این جور مواقع باید کمک زیادی به کادرفنی کند.

نقش باقری در تیم کمرنگ شده است

مرزبان در مورد انتقاداتی که متوجه گابریل کالدرون است، گفت: کالدرون مربی خوب و قابل احترامی است. او مربی باتجربه و بادانشی است که قاعدتاً برای پیشبرد اهدافش نیاز به زمان دارد. هم‌اکنون کادرفنی پرسپولیس کادر کاملی است که ما انتقادی به آنها نداریم. به عقیده من بحران پرسپولیس از زمانی آغاز شد که در پایان اردوی ترکیه دو بازیکنش به طرز عجیبی کنار گذاشته شدند. از طرفی سیدجلال خیلی راحت از ترکیب کنار گذاشته شد و کاملاً مشهود است که کریم باقری نقش خیلی کمرنگی در تیم دارد. انتظار من از کریم این است که تبرش را از زمین بردارد، چرا که الان موقع تبرزنی است. او تمام عواملی را که سعی می‌کنند از بیرون به تیم ضربه بزنند و خود را دایه مهربان‌تر از مادر برای پرسپولیس می‌دانند، به خوبی می‌شناسد. او باید مقابل این افراد بایستد و در داخل تیم هم باید مقابل بازیکنانی بایستد که با عملکرد ضعیف‌شان به تیم ضربه می‌زنند. نقش باقری در پرسپولیس کاملاً مشخص است و اعتقاد قلبی دارم که او قدرت و شخصیت این را دارد که مقابل این عوامل ایستاده و مسائل درون تیمی را حل کند.

پرسپولیس باید از نظر روحی، تاکتیکی و بدنی بهتر شود

کارشناس فوتبال کشورمان در این باره یادآور شد: اگر پرسپولیس واقعاً می‌خواهد موفقیت‌های فصول گذشته‌اش را تکرار کند باید یک بار به طور کامل مسائلی را که به آنها اشاره داشتم، مرور کند. این تیم نیاز به یک آنالیز اساسی دارد تا هم از نظر تاکتیکی، روحی و روانی و همچنین بدنی بهتر شود. واقعاً باید در این مسائل ریزبنی شود، چرا که در غیر این‌صورت از این بحران خارج نخواهد شد. تقاضای من از هواداران این است که تیم را تنها نگذارند. این تیم کادرفنی خیلی خوبی دارد و کالدرون واقعاً مربی خوبی است. تیم از نظر مهره هم هیچ کمبودی ندارد و فقط نیاز است که انسجام بیشتر شود. پرسپولیس از همین امروز باید مشکلات قبلی خود را کنار گذاشته و به اتحاد و انسجام تیمی در بازی‌های سخت آینده فکر کند. زمانش رسیده است که باقری تبرش را بردارد و به کالدرون و تیم کمک کند. هر چه زودتر این اتفاق بیفتد، بهتر است. الان وقتی است که اعضای هیئت مدیره و مدیریت باشگاه اتحاد بین هواداران، بازیکنان و کادرفنی را بیشتر کنند. همه باید به این نتیجه برسند که پرسپولیس تیمی است متعلق به مردم با آرمان‌های بزرگ و هر یک مسئولیت‌های خود را باید به نحو احسن انجام دهند تا تیم در مسیر قبلی خود به سمت جلو حرکت کند.