اتلتیکومادرید- بارسلونا؛ نبرد ۶ امتیازی

 هیجان دوباره به ورزشگاه واندا متروپولیتانو شهر مادرید می‌آید. در هفته پانزدهم لالیگای اسپانیا، اتلتیکومادرید در حالی به مصاف بارسلونا خواهد رفت که شاگردان سیمئونه می‌دانند برای باقی ماندن در کورس قهرمانی باید این بازی را ببرند و کاتالان‌ها هم دوست ندارند با امتیاز از دست دادن در پایتخت، صدر جدول را به رئالی‌ها بدهند. دیداری که از ساعت ۲۳:۳۰ امشب شروع می‌شود را متئو لاهوس قضاوت خواهد کرد.
اتلتیکومادرید؛ لطفاً مساوی نکن!
اخبار ورزشی-پیش از شروع این فصل، اتلتیکو با تغییر و تحول سعی کرد دوران جدیدی را شروع کند، اما اگر فکر می‌کنید فلسفه یک مربی عوض می‌شود سخت در اشتباهید. دیگو سیمئونه همان تاکتیک و همان روش قبلی را دارد، فقط مهره‌هایش تغییر کرده‌اند. گریزمن جای خودش را به مهره تهاجمی و فانتزی‌باز دیگری مثل فلیکس داده، ولی تاکتیک همان است که بود. در هر صورت اتلتیکو باز هم مدعی قهرمانی است و کمی هم شانس داشته که دیگر تیم‌های بالای جدول هم امتیاز از دست داده‌اند تا فاصله با صدر زیاد نباشد. اتلتیکو یک باخت داشته و این آمار خوب است، اما نیمی از بازی‌هایش با تساوی تمام شده و همین یعنی از دست رفتن تدریجی امتیازها. اتلتیکو یک بازی بیشتر از بارسلونا انجام داده، با این حال برای‌شان عالی خواهد شد اگر طلسم ۱۰ ساله نبرد کاتالان‌ها در لالیگا را بشکنند و به بالای جدول برسند. با توجه به اینکه بازی روددرو در لالیگا ملاک است، شاگردان سیمئونه با برتری برابر بارسا می‌توانند جای این تیم را بگیرند. هواداران اتلتیکو ترجیح می‌دهند تیم‌شان دیگر مساوی نکند، اگرچه دوست هم ندارند این بازی بزرگ را ببازند.
بارسلونا؛ مورچه محبوب می‌شود؟
بارسلونا واقعاً نتایج بدی نگرفته و مجموع عملکرد تیم والورده خوب بوده، اما هواداران آبی‌واناری‌ها سخت راضی می‌شوند. آن‌ها دوست ندارند گل خوردن‌های پرشمار تیم‌شان را ببینند، حتی اگر در فاز حمله عالی باشند. برخی تاکتیک‌های والورده را هم دوست ندارند. در مجموع والورده که دوران بازی به «مورچه» معروف شده بود، برای اینکه فصل آینده هم سرمربی بارسلونا باشد باید سخت کار کند. برد چند روز پیش برابر دورتموند کمی کفه ترازو را به سمت او سنگین کرده و فعلاً هواداران راضی هستند. در لالیگا می‌تواند با برتری در دیدار‌های بزرگ اوضاع را تغییر دهد. امشب اتلتیکو و ۱۸ دسامبر رئال‌مادرید. سویا را هم که تیمش راحت برده. در این صورت دیگر فشاری را تحمل نخواهد کرد. تیمش در لیگ قهرمانان هم در گروه دشواری سربلند بوده است. نکته منفی بارسلونا در این فصل فقط خارج از نوکمپ بوده، وقتی همه بازی‌های خانگی را برده‌اند، ۳ مرتبه خارج‌از‌خانه شکست خورده‌اند. البته اتلتیکو سال‌هاست آن‌ها را نبرده و این می‌تواند بار روانی مثبتی برای کاتالان‌ها ایجاد کند. امشب می‌خواهند یک مادریدی را ببرند تا صدر را به دیگر تیم مادریدی ندهند.
آخرین جدال
دیدار برگشت فصل قبل لالیگا در نوکمپ را بارسلونا ۲ بر صفر از اتلتیکو برد. سوارس و مسی در دقایق ۸۵ و ۸۶ گل‌های کاتالان‌ها را زدند.
آمار بازی
۱۰) آخرین برد اتلتیکومادرید برابر بارسلونا در لالیگا به فصل ۲۰۱۰-۲۰۰۹ یعنی تقریباً ۱۰ سال پیش برمی‌گردد.
۱۸) شکست‌ناپذیری بارسلونا برابر اتلتیکو در لالیگا به ۱۸ بازی رسیده است.
۱۴) از شروع این دهه میلادی، بارسلونا موفق شده ۱۴ بازی از ۱۹ دیدارِ لالیگایی برابر اتلتیکو را با برد به پایان برساند.
۳) از ۶ بازی اخیر بارسلونا و اتلتیکو، ۳ بازی با تساوی یک-یک به پایان رسیده است.
۲) بارسلونا در ۲ بازی آخرش در خانه اتلتیکو پیروز نشده است. آخرین بردشان به فوریه ۲۰۱۲ برمی‌گردد که به لطف گل دقیقه ۸۶ مسی رقم خورد.
۳۵) بارسلونا آمار فوق العاده ۳۵ گل زده را در ۱۳ هفته ثبت کرده. یعنی به طور میانگین در هر بازی ۲/۶۹ گل زده‌اند.
۹) اتلتیکو مثل چند سال اخیر تحت هدایت سیمئونه خط دفاع مستحکمی دارد. آن‌ها ۹ گل دریافت کرده‌اند و مشترکاً با بیلبائو بهترین خط دفاعی را دارند.
مصدومان و محرومان
دیگو کاستا، شیمه ورسالیکو و استفان ساویچ قطعاً در جدال حساس برابر بارسا نمی‌توانند اتلتیکو را همراهی کنند و خوسه خیمنس هم شاید به این جمع ملحق شود. جوردی آلبا، نلسون سمدو و عثمان دمبله هم مصدومان بارسلونا هستند، در حالی که سرخیو بوسکتس از حضور در نبرد مادرید محروم شده است.
ترکیب احتمالی دو تیم
اتلتیکومادرید: اوبلاک، تریپیه، فلیپه، اِرموسو، لودی، فلیکس، سائول، توماس، کوکه، موراتا و کورئا
بارسلونا: تراشتگن، روبرتو، پیکه، لانگله، فیرپو، ویدال، دی‌یونگ، آرتور، مسی، گریزمن و سوارس